• Anonym (dåligt sex)

kissa direkt efter sex?

Jag förstår att det inte är kul att få urinvägsinfektion, och att ett bra sätt för kvinnan att minska risken för detta är att kissa efter sex.

Men är det så viktigt att göra detta att jag som kille knappt hinner spruta klart förrän tjejen är halvvägs till toaletten för att klämma ut några droppar kiss?

Det känns som vår sexakt inte blir korrekt avslutad. För mig hade det varit skönt att bara ligga en stund och mysa tillsammans efteråt. Eller kanske till och med somna in inne i varandra.

Rädslan för att få urinvägsinfektion har också lett till att hon undviker att växla mellan oralt och vaginalt sex. Och sex på andra ställen än hemma i sängen eller möjligtvis på soffan hemma inte kommer på fråga.

Vi har varit tillsammans i 15år och har sex kanske 1-2ggr i månaden, men jag börjar tycka att sexet är dåligt och enformigt.

Vad skall man göra för att få fart på sexlivet? Jag skulle gärna vilja ha sex lite oftare men när jag tänker vårt sexliv så blir det ibland att jag avstår hennes inviter.

• Svar på tråden kissa direkt efter sex?
  • Kul

Så jätte bråttom kan det inte vara. Är nig en fix idé hon har fått.

• Anonym

Så en korrekt avslutning på sexet är att du får orgasm alltså? När hon får hon orgasm då? Om hon inte får orgasm kan jag förstå att hon inte är så intresserad av att du ska få avsluta och få orgasm.

• Anonym (tjej)

Hon kanske inte vill läcka på lakanen? :) Här är det tvärtom, jag vill gärna ligga och mysa lite och önskar att killen kunde stanna i mig lite längre, men han sprutar klart, hämtar andan och sen skyndar han sig av/skyndar sig att lyfta av mig och försöker undvika att få dropp på sig/sängen. 
    Och då går jag och kissar och krystar ut sperman. Hade han velat stanna längre inuti mig så hade jag inte klagat, jag går på toa när han tar på sig kalsongerna typ. :) Sen kan vi ligga och mysa när jag kommer tillbaka förstås ;) 

• Anonym (nja)

Så bråttom är det ju inte, men hon kanske vill ha det gjort så hon kan somna ihop med dej sen?
     Att växla mellen oralt och vaginalt sex skulle nog snarare ge vaginos från hennes munflora då men då får hon allt ha några elaka baggar. Om hon suger dej innan penetrering alltså. Om du slickar henne kan hon väl iofs få UVI men då oavsett penetrering efteråt. Hon verkar lite överförsiktig, men jag hade en rad UVI efter varandra för några år sen och då var jag också nojig ett tag. 
    Att det är tråkigt är en annan sak. Du får väl ta initiativet att byta ställning, köp nån leksak, börja göra nåt nytt...det hänger på båda. Jag fick prova nått nytt igår kväll och vi har varit ihop i över 25 år. Men då hade jag tipsat tidigare.

• IsDimma

Ogillar hon kladdet kanske? Rädd att det ska komma på lakanet? Sen kan hon nu haft stora problem med urinvägsinfektioner och numer tar det säkra före det osäkra bara för att slippa - jag vet hur det är även om det inte handlar om urinvägsinfektioner och sex i mitt fall.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Anonym (tjej)

Kan tipsa om sex i duschen, så kan hon skölja sig direkt sen ;)

• Anonym

Kanske säger något om hur jobbiga urinvägsinfektionerna varit att hon är beredd att offra efter sex-goset för att springa iväg och kissa.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-10 18:59:30 följande:
    Kanske säger något om hur jobbiga urinvägsinfektionerna varit att hon är beredd att offra efter sex-goset för att springa iväg och kissa.
    Tror jag också, samt att hon inte får orgasm och vill avbryta direkt innan hennes partner får det som "hämnd"...
  • LivetSomSofia

Hos oss är det tvärtom, det är min kille som så fort han är klar så är de som att han flyger upp o går på toa, medans jag gärna ligger kvar o gosar lite, men icke då!!

• Anonym (tjej)
    Anonym skrev 2013-02-10 19:01:28 följande:
    Tror jag också, samt att hon inte får orgasm och vill avbryta direkt innan hennes partner får det som "hämnd"...
    Varför tar du för givet att hon inte får orgasm?
  • Anonym

Urinvägsinfektioner kan vara oerhört smärtsamma och jobbiga. Din formulering i ts framstår som en aning nonchalant. Är du insatt i hur besvärligt hon har haft det med sina UVI:er? Andra anledningar till att man vill komma iväg på toaletten kan vara att man får klåda av sperman, inte vill ha blöta fläckar på lakanen eller att man har så känsliga slemhinnor att man behöver tvätta av dem och smörja dem med intimcrème efter sex för att slippa få ont efteråt.

Kan du inte visa lite förståelse och försöka att gemensamt med henne komma fram till en lösning som funkar för er båda? Jag har t. ex aldrig upplevt det som något problem att gå tillbaka till sängen efter toabesök och tvätt för en stunds gos.

• Anonym (dåligt sex)
    Anonym skrev 2013-02-10 18:45:08 följande:
    Så en korrekt avslutning på sexet är att du får orgasm alltså? När hon får hon orgasm då? Om hon inte får orgasm kan jag förstå att hon inte är så intresserad av att du ska få avsluta och få orgasm.
    Vanligtvis är en förutsättning att jag skall få "komma in" är att hon har fått orgasm först. Så ja, avslutningen av sexet är att jag får orgasm.
  • Anonym (tjej)
    Anonym (dåligt sex) skrev 2013-02-10 19:46:28 följande:
    Vanligtvis är en förutsättning att jag skall få "komma in" är att hon har fått orgasm först. Så ja, avslutningen av sexet är att jag får orgasm.
    Det låter jobbigt.. Min sexlust dalar iväg efter att jag har fått orgasm, så jag vill inte ha den före. 
    Min kille brukar iof få mig att komma före, men då blir ju resten av sexet tråkigt och så är man öm där nere. Och så föredrar jag att komma när han är inne i mig, blir en helt annan orgasm då. Men det är kanske bara jag :) 
  • Anonym (jagmed)

Jag får också sjukt jobbiga urinvägsinfektioner om jag inte kissar direkt efter sex, och då menar jag DIREKT! Sen kan man ju såklart gå tillbaka till sängen och gosa vidare...

• Anonym

Jag får jätte lätt urinvägsinfektion, speciellt när jag använder sexleksaker också. Men jag behöver inte kissa direkt efter, jag kan ju vänta allt mellan 5-30 min och sen sätter jag ALLTID duschen och låter det spruta så det sköljs rent runt urinröret och så. Låter de spruta i nästan 5 min. Gör jag inte det har jag en urinvägsinfektion dagen efter.

• Anonym

Jag går direkt och kissar efter sex. Jag får väldigt lätt urinvägsinfektion och tar inga chanser. Det räcker att ha åkt på njurbäckeninflammation en gång för att aldrig vilja bli så sjuk igen. Jag hade nog blivit irriterad om min man hade resonerat som du gör. Gos kan inte vara viktigare än min hälsa och gos kan vänta tills efter jag har varit och kissat.

Svar på tråden kissa direkt efter sex?