Indianica skrev 2013-02-11 09:17:13 följande:
Vad gäller långärmade tröjor så funkar de ganska länge egentligen beroende på hur känslig man är för hur långt upp på armen som tröjärmen får sitta....Jag brukar lägga undan tröjor då de börjar se korta ut i ärmarna, dvs någon centimeter ovanför handleden kanske. Byxor märker man ju när de börjar bli för korta och/eller trånga och då byter man. Det är inte bekvämt eller lätt att röra sig för att litet barn om kläderna är trånga. Har man muddbyxor kan man ha mudden uppvikt ifårn början och vika ned mudden när de växt lite och lägga undan byxan när mudden börjar "krypa upp på vaden".
Vissa plagg kan barnen ha jättelänge. MIn son hade en jacka i parkasmodell som jag tror var i stl 98 och han hade den i flera år, modellen var så bra att trots att han växte ur andra plagg, så passade jackan fortfarande
Vad lustigt, jag har ännu aldrig bytt ut ett plagg för att det varit kort i just ärmarna. De blir korta i magen alltid först och det även på de som är tokspinkiga men mina ungar måste ha korta armar. Tänkte på det senast i morse då yngsta dottern låg och sov i en helkroppspyjamas. Helt precis i kroppen, totalt för kort i benen (de slutade vid knäna) men nästan lång i ärmarna.
Och ja, pyjamasar får de ha fast de eg är urvuxna i benen :)