Katten kissar i sängen.. nybäddat
Hejsan!
Hoppas någon kan hjälpa mig, min sambo fick sig ett väldigt otrevligt uppvaknande nyss då han skulle på jobbet.
Vår hankatt (kastrerad) sitter nästan uppe vid halsen på honom och ja han brukar ju det så det var ju inget konstigt att han är lite go. Men så vart han skrämd då han trodde sambon sov så han spreng ivägoch det skvatt kiss på hela mig och ja hela sovrummet. :(
Detta hände förut strax efter vi flyttade in i huset strax innan jul och då var sängen nybäddad. Och igår bäddade vi rent sängen och då händer detta. Ggr mellan jul och nu har det visserligen inte hänt. Men antar det har något med nya lukter att göra. Ska byta låda till honom då det inte luktar gott av den med lock på efter ett tag fast man städar rent den. han lär ju skall markera sitt revir på något sätt och jag tror att han inte känner något av våra lukter då svärföräldrarnas saker är kvar här och jag har knappt pålockat fram vårat, så känns som jag kanske ska göra det också så han känner "våra" lukter.
Jag tog han i nackskinnet och tryckte ner huvudet i kisset och bad han till lådan och satte handen för luckan så han fick vara där några sekunder. Då fräste han mot mig. Jag har lärt upp han när han var yngre på det hårda sättet och ja han har varit världens duktigaste´. Denna gången hade vi tur att han inte kissade på bäddmadrassen en jättetjvok från ikea som är döden att försöka skölja i badkaret. Nu vart det bara lite på täcket.
Knep på vad man kan göra? Han skall få sova utanför sovrummet inatt är det tänkt då han alltid sover mot mig hela nätterna.
Tack på förhand!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-11 10:48
Får väl förklara detta nu då vissa inte ser vad jag skriver.
Vi har bäddat rent mellan jul och nu!
Och igår bäddade vi rent sängen och då händer detta. ""(Ggr mellan jul och nu har det visserligen inte hänt.)""
Och med det menar jag: Dom gånger mellan jul och nu som vi bäddat rent har han inte kissat i sängen!