Studie om ditt/dina barns ätande
Till dig som mamma!
Mitt namn är Caroline Hjorth, jag studerar vid institutionen för kostvetenskap vid Umeå Universitet. Under vårterminen kommer jag att utföra en studie om spädbarnsuppfödning som ligger till grund för min D-uppsats. Om materialet blir tillräckligt intressant kan det även resultera i en vetenskaplig artikel. Syftet med studien är att studera vilka upplevelser och erfarenheter du som mamma har av barnets uppfödning med fokus på det första halvåret. Du, i egenskap av mamma, inbjuds till att delta i denna studie.
Studien genomförs med hjälp av en internetbaserad enkät, vilket kräver att du har tillgång till en dator med internetåtkomst. Enkäten finner du i länken som följer: https://docs.google.com/forms/d/1YrVY2PszS5LlhwbtayLLTWof3ictWfIm1oTOkn-qlIw/viewform
Enkäten är helt anonym dvs. jag kommer inte veta vem du är. Enkäten består av två delar, dels några få bakgrundsfrågor och dels en öppen fråga där du ombeds att skriva ner dina tankar och erfarenheter kring ditt/dina barns ätande med fokus på det första halvåret.
Du har möjlighet att berätta så mycket eller lite du vill i svaren. Ifyllandet av enkäten beräknas ta ca 5-10 minuter beroende på hur mycket du har att berätta i den öppna frågan. Då enkäten är besvarad och sparad kommer svaren att läsas och analyseras av mig.
Deltagandet i studien är helt frivilligt och du kan välja att avbryta deltagandet när som helst under studiens gång. I den färdiga uppsatsen kommer ingen enskild person gå att identifiera.
Målet är att studiens resultat skall bidra till en ökad förståelse för hur mödrar upplever matningen av sina barn under det första halvåret. Jag är mycket tacksam om du ville bidra med din berättelse.
Om du har några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till mig eller min handledare, Agneta Hörnell.
Med Vänlig Hälsning
Caroline Hjorth
Leg. Dietist
073-0213656
[email protected]
Agneta Hörnell
Professor, leg Dietist
Institutionen för kostvetenskap
Umeå Universitet
090-7869568
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-18 08:32
Stort tack till alla ni som deltagit i enkäten! Jag har fått in många svar, vilket gläder mig.
Idag stängs enkäten ner så det kommer inte gå att svara på den nu.
Men, som sagt, STORT TACK!
MVH
Caroline Hjorth