Vän som bara pratar om sig själv..
Jag vet inte vad jag ska göra längre, börjar bli så otroligt frustrerad över min vän som aldrig verkar kunna prata om någon annat än sig själv! Om hon kommer till mig och pratar om ett problem som uppstått i hennes vardag så skjuter jag undan mina problem och försöker hjälpa henne med sitt problem. När jag stöter på ett problem och vill prata, då leder hon in det på sig själv hela tiden..
Ett exempel var för ett tag sedan när jag och min nyblivna pojkvän stötte på lite problem. Jag älskar honom och är så otroligt kär att jag inte vet vart jag ska bli av och blev därför otroligt rädd för att detta problem skulle bli någon som avslutade vår relation. Jag gick till henne och pratade med henne för att få råd varpå hon skrattar lite (!) och säger sedan "men det är precis som Erik.." Jag ler lite och säger "kanske det.." och fortsätter sedan att prata om min pojkvän. Nästa gång avbryter hon mig genom att peka på mig, se extremt exalterad ut och utbrister "er relation är precis som min och Eriks, han säger att..." VA?! Erik är hennes kk som hon inte hyser NÅGRA känslor för och jag pratar om min pojkvän som jag är galen i, hur kan vi ha samma relation och problem? Till slut gav jag upp och tystnade varpå hon babblar på om den här Erik och hur knasig han är som skriver och säger detta och detta och detta..
Detta händer VARJE gång jag försöker prata med henne om något och det gör mig rätt förbannad faktiskt. Vi umgås väldigt mycket då vi har väldigt roligt tillsamman, annars. Hon försöker stå mig nära men det går ju inte när hon aldrig lyssnar på något jag säger och antingen avbryter mig med historier från hennes liv, alternativt skrattar åt det. Hur säger man till henne på ett snällt men bestämt sätt att vi faktiskt pratar om mig just nu (nej, jag är inte självupptagen men har man något man vill prata om så är det inte jätteroligt att vi avbruten och få problemet förminskat) Dessutom lyssnar jag ju på hennes problem utan att börja prata om mig själv..