• Anonym (Undrande)

Jag är med i en förening med konstiga människor, stanna eller inte?

Jag är sedan flera år med i en förening knutet till ett specifikt intresse, men har börjat vantrivs med folket som är med och funderar på att dra mig ur. Satt på senaste träffen vi hade och räknade ut att av 20 närvarande personer så tycker jag att 17 stycken är konstiga och udda typer som verkar ha en massa diagnoser och problem. Vissa hälsar inte ens på mig när vi ses och jag insåg att de flesta "mer normala" medlemmar i föreningen försvunnit. Dte hade varit en sak om man är "en udda nörd" men när man börjar fundera på om folk i föreningen generellt är autistiska eller har personlighetsstörningar av grövre slag har det gått lite för långt känner jag....och inte heller verkar det tillkomma några nya medlemmar, inga som stanna ivarjefall....

Det är kluvet för mig, jag vill jättegärna vara med i föreningen pga intresset, men jag passar inte ihop med övriga gruppmedlemmar. Jag är inte "helt normal" jag heller, alla är vi speciella på ngt sätt och det måste man får vara, men var går gränsen? Hur mycket ska man "tåla" hos sina medmedlemmar? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Jag är med i en förening med konstiga människor, stanna eller inte?
  • Dina08

Om de inte är sociala, så känns det som om du inte får ut så mycket av samvaron. Hitta någon annan förening. Visst kan folk vara knepiga men ändå trevliga, men så verkar inte vara fallet här.

• Anonym (knas)

jag blir så nyfiken bara, - är det mensa du är medlem i? ;P

kan bara svara för mig själv, och personligen är jag väldigt kräsen med vilka jag umgås med i någon större utsträckning. känner jag mig inte väldigt bekväm med människor tycker jag helt enkelt inte det är värt att lägga någon energi på att umgås med dem, det tar mer energi än det ger. detta innebär dock att jag inte har någon stor umgängeskrets, utan istället några nära, underbara vänner på olika ställen i landet.

• Anonym (jag med....)

Var med i en förening med väldigt märkliga typer i 5 år och bara väntade på att några nya normala medlemmar skulle dyka upp. Visst, emellanåt kom de, men de var ju bara med en gång, sen blev de avskräckta och försvann. Jag har gett upp och får odla mitt intresse via andra kanaler nu. Man ska inte slösa tid på folk man inte klickar med Glad

• Anonym (Undrande)
    Anonym skrev 2013-02-11 14:29:35 följande:
    Centerpartiet?
    Hehe, något åt det hållet, ja Drömmer
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (jag med....) skrev 2013-02-11 14:27:38 följande:
    Var med i en förening med väldigt märkliga typer i 5 år och bara väntade på att några nya normala medlemmar skulle dyka upp. Visst, emellanåt kom de, men de var ju bara med en gång, sen blev de avskräckta och försvann. Jag har gett upp och får odla mitt intresse via andra kanaler nu. Man ska inte slösa tid på folk man inte klickar med Glad
    Du har nog rätt i det, det börjar kännas så. Tar en massa energi åt att analysera märkliga beteenden känner jag....och den energin har ja inte riktigt och inte heller kraft att bara sluta bry mig om märkligheter Obestämd
  • Anonym
    Anonym (Undrande) skrev 2013-02-11 14:37:54 följande:
    Hehe, något åt det hållet, ja Drömmer
    Kd ? :) grön ungdom ? 
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (knas) skrev 2013-02-11 14:22:11 följande:

jag blir så nyfiken bara, - är det mensa du är medlem i? ;P

kan bara svara för mig själv, och personligen är jag väldigt kräsen med vilka jag umgås med i någon större utsträckning. känner jag mig inte väldigt bekväm med människor tycker jag helt enkelt inte det är värt att lägga någon energi på att umgås med dem, det tar mer energi än det ger. detta innebär dock att jag inte har någon stor umgängeskrets, utan istället några nära, underbara vänner på olika ställen i landet.

Haha, Mensa hade nog varit intressant,  smarta nördar hade säkert varit roligt, men här är den intellektuella nivån under all kritik och det är väl delvis det som stör mig. Ja-sägare/enorm konformitet, nepotism och även om jag själv inte är världens mest social person, har jag åtminstone några sociala skills...vilket jag inte direkt har nytta av i sammanhanget....
  • gosegrisen

Finns det ingen annan förening för samma intresse då? Det kanske finns någon lokalavdelning i grannkommunen, eller kanske möjlighet att engagera sig på nationell nivå i någon arbetsgrupp eller nåt nätverk eller liknande?

• kvinna 34
    Anonym (Undrande) skrev 2013-02-11 14:38:57 följande:
    Du har nog rätt i det, det börjar kännas så. Tar en massa energi åt att analysera märkliga beteenden känner jag....och den energin har ja inte riktigt och inte heller kraft att bara sluta bry mig om märkligheter 

Se det från den Ljusa sidan vem Vill sitta i en grupp bland diagnoser och färdtåndshandikapp så blir det lättare att bara gå annars är ni nog av dess like själv(-:inte meningen att låta taskig men men .
  • Blåbär0103

Tycker du skall dra dig ur om  det känns jobbigt!
    Det blir säkert inte lättare i längden.
    Du kommer till slut att bli deppig om du måste umgås med dem.  

• Anonym (Undrande)
    Blåbär0103 skrev 2013-02-11 19:05:35 följande:
    Tycker du skall dra dig ur om  det känns jobbigt!
    Det blir säkert inte lättare i längden.
    Du kommer till slut att bli deppig om du måste umgås med dem.  
    Ja, det lutar åt att jag drar mig ur den. Jag gillar ett par personer, men det är inte tillräckligt, vi får väl hålla kontakten i andra sammanhang.
  • ugglan339

jag är udda och vill träffa udda personliga människor

Jag Önskar som du träffa udda minoritet och inte massa diagnoser snack, utan ha lite trevligt med dom + och - som alla människor har med och utan diagnoser.

Jag önskar som du.Jag tycker du skall stanna kvar och vara där i bland då du känner för det,för rätt som det är så kommer det trevligt folk dit,värna om minoriteten som ordet låter uddas förening.Majoriteten ok men den är intets sägande och o personlig tycker jag,Jag fundrar på gå med i ngn förening ensammas eller uddas vad som hellst,där det är ok att bryta från mönstret,trivas va sig själv va lite knäpp bli accepterad för den man är,minoriteten med stil har full rätt till det,skall få den möjligheten tycker jag.

Svar på tråden Jag är med i en förening med konstiga människor, stanna eller inte?