Jag är med i en förening med konstiga människor, stanna eller inte?
Jag är sedan flera år med i en förening knutet till ett specifikt intresse, men har börjat vantrivs med folket som är med och funderar på att dra mig ur. Satt på senaste träffen vi hade och räknade ut att av 20 närvarande personer så tycker jag att 17 stycken är konstiga och udda typer som verkar ha en massa diagnoser och problem. Vissa hälsar inte ens på mig när vi ses och jag insåg att de flesta "mer normala" medlemmar i föreningen försvunnit. Dte hade varit en sak om man är "en udda nörd" men när man börjar fundera på om folk i föreningen generellt är autistiska eller har personlighetsstörningar av grövre slag har det gått lite för långt känner jag....och inte heller verkar det tillkomma några nya medlemmar, inga som stanna ivarjefall....
Det är kluvet för mig, jag vill jättegärna vara med i föreningen pga intresset, men jag passar inte ihop med övriga gruppmedlemmar. Jag är inte "helt normal" jag heller, alla är vi speciella på ngt sätt och det måste man får vara, men var går gränsen? Hur mycket ska man "tåla" hos sina medmedlemmar? Vad tycker ni?