MajsanGG skrev 2013-02-12 06:46:05 följande:
Hur känns det att inte lyckats ge syskon till sitt barn? Hemskt? Då har du en känsla av vad vi barnlösa går igenom fast tusen ggr värre. För vi har INGA barn! Noll, zero, nada!
Just det! Ibland är det bra att tänka till lite innan man skriver...
Bara för att du inte har barn sen tidigare så betyder det inte att din längtan är tusen gånger värre utan visar snarare på att du inte kan känna empati och än mindre sympati.
Oavsett vilket så var jag inte ute efter att bråka i denna tråd utan menar att alla, oavsett om de har barn eller inte upplever smärtan uitfrån sig själv och mest troligt uppfattar det som att just de har den största saknaden och smärtan av alla. Man kan försöka sätta ord på smärta men upplevelsens subjektiva, personliga inifrånperspektiv kan man inte förmedla helt till en annan människa hur mycket man än försöker.
Vad gäller att ge mitt barn syskon så är den biten en bonus, vi försöker inte få fler barn bara för att ge vår dotter syskon utan för att jag och min man vill ha fler barn i vårt liv.
(Clearblue gav bra rabatt på sin monitor i mailet och annars finns den även på apoteket att att köpa. Bara för att man inte valdes till gruppen betyder det ju inte att man inte kan få monitor.)