• nymfen

30-gruppen.. Besviken..

Såg precis att av de 28 som står som vip nu är 9 redan föräldrar.. känns faktiskt ganska tråkigt.. Vi har försökt i snart 2 år för att få vårt första barn.. Ja, jag är bitter.. Tråkigt att man väljer "säkra" kandidater som redan lyckats få barn innan, Självklart för att få fin statistik och reklam för Cb..

• Svar på tråden 30-gruppen.. Besviken..
  • Angie10

Jo det är ju lite tråkigt. Visst är det kul på ett sätt och jag hoppas dem lyckas. Själv har vi försökt i drygt 5 år på första. Men de vill ju säkert vara säkra på att få många gravida så att de får visat sin produkt. Och såna som jag kanske skulle dra ner antalet av folk som lättare blir gravida. Eller hur det nu kan vara. Lycka till alla ni som är med i gruppen. Ska följa er och heja på!

• barnlösehet90

Ja, det tycker jag också en annan som fick en diagnos får inte hänga på, försökt bli gravid kanske 4 år eller nått, men enbart 1 år med nuvarande.

• MajsanGG
    nymfen skrev 2013-02-11 18:22:29 följande:
    Såg precis att av de 28 som står som vip nu är 9 redan föräldrar.. känns faktiskt ganska tråkigt.. Vi har försökt i snart 2 år för att få vårt första barn.. Ja, jag är bitter.. Tråkigt att man väljer "säkra" kandidater som redan lyckats få barn innan, Självklart för att få fin statistik och reklam för Cb..

Håller med dig 100%! Inte ska de välja en snart 37 åring som längtar efter sin första barn o som har dessutom använt deras test sen april utan nån resultat... nä, det är klart de inte skulle välja mig.
  • Frajda

Ja hur kan dom välja de som redan lyckats istället för oss som kämpar med första... Vi har försökt i snart 3 år.. Och under hela den tiden har vi generöst sponsrat clearblue genom att köpa åtskilliga gravtester och ägglossningstester.. Men ja e int bitter... Eller jo!

• Ruska

Bara för att man har barn sen tidigare så betyder det inte att man inte blir besviken varje månad precis som de som inte har barn från förr.

Ibland är det bra att tänka till lite innan man skriver...

• MajsanGG
    Ruska skrev 2013-02-12 00:05:15 följande:
    Bara för att man har barn sen tidigare så betyder det inte att man inte blir besviken varje månad precis som de som inte har barn från förr.

Ibland är det bra att tänka till lite innan man skriver...

Hur känns det att inte lyckats ge syskon till sitt barn? Hemskt? Då har du en känsla av vad vi barnlösa går igenom fast tusen ggr värre. För vi har INGA barn! Noll, zero, nada!

Just det! Ibland är det bra att tänka till lite innan man skriver...
  • MajsanGG
    Frajda skrev 2013-02-11 23:16:15 följande:
    Ja hur kan dom välja de som redan lyckats istället för oss som kämpar med första... Vi har försökt i snart 3 år.. Och under hela den tiden har vi generöst sponsrat clearblue genom att köpa åtskilliga gravtester och ägglossningstester.. Men ja e int bitter... Eller jo!

Samma här! Äl tester, grav tester... pengarna bara försvinner!

Jag trodde inte jag skulle bli valt då många ansökt, men att se 18åringar o mammor i gruppen, sammt inga över typ 33, that's a slap in the face!

Men men... vi kommer klara oss utan att behöva bli forskningskanin åt de! ;) O utan att bli en del av en lite fuskade företagsspel! :)
  • Ruska
    MajsanGG skrev 2013-02-12 06:46:05 följande:

Hur känns det att inte lyckats ge syskon till sitt barn? Hemskt? Då har du en känsla av vad vi barnlösa går igenom fast tusen ggr värre. För vi har INGA barn! Noll, zero, nada!

Just det! Ibland är det bra att tänka till lite innan man skriver...
    Bara för att du inte har barn sen tidigare så betyder det inte att din längtan är tusen gånger värre utan visar snarare på att du inte kan känna empati och än mindre sympati.

Oavsett vilket så var jag inte ute efter att bråka i denna tråd utan menar att alla, oavsett om de har barn eller inte upplever smärtan uitfrån sig själv och mest troligt uppfattar det som att just de har den största saknaden och smärtan av alla. Man kan försöka sätta ord på smärta men upplevelsens subjektiva, personliga inifrånperspektiv kan man inte förmedla helt till en annan människa hur mycket man än försöker.

Vad gäller att ge mitt barn syskon så är den biten en bonus, vi försöker inte få fler barn bara för att ge vår dotter syskon utan för att jag och min man vill ha fler barn i vårt liv.

(Clearblue gav bra rabatt på sin monitor i mailet och annars finns den även på apoteket att att köpa. Bara för att man inte valdes till gruppen betyder det ju inte att man inte kan få monitor.)
  • MajsanGG
    Ruska skrev 2013-02-12 08:33:01 följande:
    Bara för att du inte har barn sen tidigare så betyder det inte att din längtan är tusen gånger värre utan visar snarare på att du inte kan känna empati och än mindre sympati.

Oavsett vilket så var jag inte ute efter att bråka i denna tråd utan menar att alla, oavsett om de har barn eller inte upplever smärtan uitfrån sig själv och mest troligt uppfattar det som att just de har den största saknaden och smärtan av alla. Man kan försöka sätta ord på smärta men upplevelsens subjektiva, personliga inifrånperspektiv kan man inte förmedla helt till en annan människa hur mycket man än försöker.

Vad gäller att ge mitt barn syskon så är den biten en bonus, vi försöker inte få fler barn bara för att ge vår dotter syskon utan för att jag och min man vill ha fler barn i vårt liv.

(Clearblue gav bra rabatt på sin monitor i mailet och annars finns den även på apoteket att att köpa. Bara för att man inte valdes till gruppen betyder det ju inte att man inte kan få monitor.)
    Om det är nån som saknas empati så är det inte bara jag, men visst, du är sååååååå rätt!!!  :D
  • MajsanGG
    Ruska skrev 2013-02-12 08:33:01 följande:

Förresten, jag förstår dig och hoppas att du plusar snart. Jag menade inget elak när jag skrev det jag skrev, men jag ville bara att du skulle förstå oss barnlösa, försöka stå i våra skor, alltså... Det är en mycket känslig sak, det här...  :)
Svar på tråden 30-gruppen.. Besviken..