stickkontakt skrev 2013-02-11 22:54:19 följande:
Har hosta sen i fredags, tror att det är influensa jag har. Hostan har blivit värre och värre, idag har det varit riktigt jobbigt. Det rosslar en del i luftrören, och efter mycket hostande kommer det upp lite slem. Luftrören är lite täta, men jag skulle inte säga att det piper när jag andas, möjligen lite grann. Jag är väldigt hes också.
Har du feber eller har haft?
Det som brukar funka för mig de gånger jag är förkyld och hostar är att lägga en värmekudde man lägger på bröstet efter man kört den i mickron. Tycker att jag får upp mer slem då. Sen kan man göra en super te/choklad på riven ingefära och råkakao. Använd vatten då mjölk ökar slembildningen. Det är antioxidanter i både råkakao och ingefära. Fyra koppar om dan. Undvik att söta. Inte värdens godaste....men :) Sen har jag en vän som alltid köper Chisan. Hon tycker det påskyndar förkylningen. Tror att de flesta knep är individuellt. Hosta är ett jäkla gissel. Vet hur det är då jag som har astma alltid får förkylningar som sätter sig i halsen och lungorna. Så irriterande. Ibland tycker jag att det hjälper att smörja tigerbalsam på bröstet, men det kan lika gärna vara inbillning från min sida..
Tror du kan vara lugn. Men om du fortfarande hostar så du efter en vecka utan bättring så skulle jag söka upp en vårdcentral. Kan ju vara en liten lunginflamation. Du ska absolut inte träna så länge du har hostan i allafall.