Inlägg från: Lisa med barn |Visa alla inlägg
  • Lisa med barn

Min kille snyltar på mina pengar, hjälp..

TS, vad är problemet? Du har träffat mannen i ditt liv och han tjänar mindre än du, Vad menar du att han ska göra? Betala lika mycket som du och så har han pyttelite kvar medan du kan leva loppan? Vill du verkligen leva med honom så får du vara mer generös. Eller ska du resa på lyxresor medan han sitter hemma och liknande? Sen kan man tycka att han kunde jobba heltid men det är en annan femma. Sluta gnälla och njut av att du har träffat mannen i ditt liv! Annars får du hitta nån som har samma lön som du men som du inte älskar. Det borde vara ett lätt val...

• Lisa med barn
    Anonym skrev 2013-02-12 07:38:57 följande:

Ja det gör jag. Jag ändrar bara till hans namn när jag gör betalningen. Så att dom ser att det är rätt person som betalt.

Vad är det du ändrar??? Man skriver väl fakturanr eller OCR-nr när man betalar räkningar? Det är ingen som ser namn på avsändaren.

PS! Det får mig att tro att du är 17 år och har aldrig betalt en räkning i hela ditt liv. 
  • Lisa med barn
    Thaleya1 skrev 2013-02-12 14:25:06 följande:
    Det handlar väl knappast om det, Ts sambo spenderar ju betydligt mer än vad hon gör i dagens läge. Och hon vill att han kanske ska ta matlagning och städning när det faller på henne trots att hon jobbar 100 och han endast deltid.
    Ja, fast matlagning och städning har väl knappast med ekonomin att göra? Å ena sidan säger TS att de har gemensam ekonomi, å andra sidan gnäller hon för att hon får betala mest. Men så blir det ju! Alltså att ena parten "förlorar" och den andra "vinner" på att ha gemensam ekonomi. Jag tycker att det låter som om nåt annat är problemet, inte pengarna.
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2013-02-13 02:09:00 följande:

Du jag kommer inte ens svara på din förolämpning.
    När det kommer till vettigt hyfs så verkar du vara 17 år. Du borde akta att vara otrevlig. Ingen gillar sånt.

Och om du har betalt räkningar så borde du veta att man kan ändra avsändare.

Nej, berätta för mig! VAR och VARFÖR ändrar man avsändare? Alla vi andra skriver nämligen bara fakturanr eller OCR-nr. Och som någon annan skrev, ingen bryr sig om vem som betalar. Tro mig. Det hade du vetat, OM du hade betalt nån räkning.

Nån kommer på dig och då förolämpar du denne. Tro inte att det tar bort fokus från dig.  

• Lisa med barn
    Anonym skrev 2013-02-13 02:14:55 följande:

Dig hjälper jag gärna :) som den andra kvinnan skrev är bara omoget och sådan vill jag inte ens svara på.

Jag har Skandiabanken och när jag betalar mina räkningar så finns det en liten ruta där mitt namn och adress står. Då ändrar man bara till någon annans namn. Alltså till namnet som står på räkningen. Jag har ingen anning om företagen ser vem som betalt. Fast tror nog dom gör det. Låter lite konstigt annars.
    Dock vet inte jag hur andra banker fungerar då jag bara har Skandiabanken. Man kanske egentligen inte behöver byta namn men gör det för säkerheten så det inte blir fel :)
    Du påstår dig vara högutbildad och har klättrrat i karriären men ovanstående motsäger allt.

Dessutom skulle du inte använda ord som "kvinnan"  

Jag väntar bara på en förklaring att det egentligen är tvärtom. Du är man och din sambo "snyltar" på dig men du vill bevisa att folk accepterar om det är en kvinlig snyltare, inte en manlig. Seså, korten på bordet!

PS! Har jag sagt att jag har ett sjätte sinne?     
Svar på tråden Min kille snyltar på mina pengar, hjälp..