Lisa med barn skrev 2013-02-13 00:30:57 följande:
Ja, fast matlagning och städning har väl knappast med ekonomin att göra? Å ena sidan säger TS att de har gemensam ekonomi, å andra sidan gnäller hon för att hon får betala mest. Men så blir det ju! Alltså att ena parten "förlorar" och den andra "vinner" på att ha gemensam ekonomi. Jag tycker att det låter som om nåt annat är problemet, inte pengarna.
Du, jag börjar undra om du är rädd för att din sambo eller man läser tråden och börjar tänka? För i annat fall förstår jag inte hur du menar att det där är rätt. TS sambo är en lat jävel som inte orkar jobba. Däremot orkar han ägna sig åt sina hobbyer och kladda upp pengar som TS sliter ihop. Och inte gör han hyshållsarbetet heller. Så hur exakt kan du mena att det är rätt?
Om de haft en överenskommelse (d.v.s. TS är med på det) att han gör allt hemma och därför går ner i tid för at de vill prioritera annat på eftermiddagar och helger, då är det en annan sak. Men: enbart om TS är med på det, han kan inte bara hitta på och introducera en sådan lösning på egen hand.
Jag vet att i trådar där det är tvärtom (killen står för kalaset) brukar folk tycka att kvinna har rätt att leva på killen. Det är ju pga att det är FL. Jag tycker det är lika fel oberoende av kön.