• Anonym

Mina erfarenheter kanske kan hjälpa dej?

Orsakades sammanväxningarna av kejsarsnittet? Varför blir det så? Är det stor risk att det blir så?

Jag har 2 snitt i bagaget och 2 barn som kom till ganska lätt. Nu har vi försökt ett tag utan att något händer, så har tid hos gyn om ett par veckor och vill veta så mycket som möjligt så jag vet vad jag kan säga.

• Anonym
    Ciiwii skrev 2013-02-12 11:09:43 följande:
    Ja det är vad de sagt allafall, för nån endometrios kunde de inte se...

Det är tydligen ovanligt att det blir så och varför det blir så kan de inte svara på.. 

Tack gör ditt svar.

Så med ett vul så kan man se sammanväxningarna?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-13 14:49:24 följande:

Tack gör ditt svar.
    Så med ett vul så kan man se sammanväxningarna?
    Jag fick en allvarlig livmoderinfektion efter ett akutsnitt för drygt ett år sedan och har sedan gått på flera uppföljningar. På senaste återbesöket frågade jag just detta och fick svaret (av en duktig överläkare på gyn): "Nej, man kan inte se sammanväxningar på VUL eftersom livmodern är "sammanfallen" - väggarna ligger mot varandra. Om man säkert vill veta om det finns sammanväxningar måste man göra en hysteroskopi då man går in med en kamera i livmodern samtidigt som man spolar in en vätska så att livmodern "blåser upp" sig."

• Anonym

Annars är ju sammanväxningar vanligt vid endometrios eftersom endon trivs i ärrvävnad. Vilken tur att det löste sig så "lätt" för dig.

Svar på tråden Mina erfarenheter kanske kan hjälpa dej?