Hon vill inte raka sig längre...
Ramborg skrev 2013-02-12 22:28:58 följande:
Alltså, alla dessa kvinnor som tydligen rakar sig hela tiden. Kan någon av dem eller någon som vet svara på några ärliga frågor?1. Hur rakar ni er? Bara jag ens rakar bikinilinjen med hyvel får jag massa röda prickar som kliar. Lagom fräscht att gå och klia i skrevet. Och hårborttagningskräm luktar så hemskt att jag inte står ut. Vax? Dels gör det för ont för de intima delarna och dels måste man ju låta det bli rätt långt innan man gör om det.
2. Hur ofta rakar ni er? Min personliga uppfattning när det gäller ben (dem kan jag raka utan röda prickar, så här har jag lite erfarenhet!) är att stubb är det absolut osexigaste som finns. Nyrakat är bäst men tredagars stubb är fan värre än helt orakade vinterben. Hur osexig skulle man då inte känna sig med stubb på hela musen? Rakar ni varje dag? Se fråga 1. Får ni inte röda prickar då?
/Hälsningar från en annan generation.
eftersom det här inte är gjort på en minut så görs det när jag känner att jag orkar med det, eller när jag inte står ut med hårväxten längre (jag bryr mig nog mer än killen). varierar lite, men typ 2 ggr i veckan i snitt. skulle jag raka varje dag tror jag inte det skulle spela någon roll vad jag gjorde, tror det skulle bli prickigt i vilket fall.