Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Hon vill inte raka sig längre...

Shield skrev 2013-02-14 12:16:24 följande:
    Är det verkligen någon som förväntar sig att partnern inte förändras över tid? Vill man ha något oföränderligt får man väl köpa en plastdocka?
    Min sambo har mera kilo fler på kroppen och grått hår numera, jag älskar honom fortfarande. Han älskar mig trots att jag inte har samma ungflicksfigur som jag hade för 20 år sedan och några mer rynkor
  • sextiotalist
    LEG skrev 2014-10-18 00:34:51 följande:
    Det är nog inte vi från den "gamla" generationen som fått er att tro att det måste vara rakat iaf.

Men börjar man diskutera om man kan älska sin kvinna om hon inte rakar sig,,, då börjar jag fundera på hur mycket kärlek som finns där. Då är alla argument om hår i munnen och ofräscht och annat bara svepskäl, grundproblemet är känslorna.
    Tja, det är nog inte den äldre generationen som har denna hårfobi som tycks vara utbredd bland många yngre.
    Rakade kön var något som tillhörde porrbranschen när jag var ung, så man kan ju säga att det är porrbranschen som har skapat de värderingar som finns idag. Knappast vi 50+are och än mindre våra föräldrar.

Jag är orakad, jag har testat och detta innebar svamp, irriterad hur och inte att förglömma, väldigt obehagligt sex.
  • sextiotalist

Jag testade en gång, vilket ledde till ett ofräscht och irriterat underliv (tog nog en månad innan det var i balans igen) och ett obehagligt sex.
    Gjorde klart för min sambo, han hade två val, en rakad kvinna = inget sex (eftersom det vara en ren mardröm för mig), en orakad kvinna och sex. Han föredrog utan problem det senare.
    Så nu har han en orakad kvinna och vi har sex

• sextiotalist
    Skuld skrev 2014-10-18 17:34:00 följande:
    Lite får man väl anstränga sig för att vara begärlig för sin partner? Om grabben föredrar rakat så ser jag inte varför tjejen inte kan göra den lilla uppoffringen för hans skull.
    För en hel del kvinnor är det inte en liten uppoffring, det är inte alls ovanligt att man får svamp, irriterad hud och jag vet att jag inte är ensam (jodå, kvinnor pratar om sådant med varandra) och nej, alla tycker inte att sexet blir toppen när man tar bort håret
  • sextiotalist

Det lustiga med sådana här trådar är att de som rakar säger att man måste raka sig för att få sex, men vi som är orakade får sex och de som lever singelliv och inte rakar sig, verkar inte ha några problem med att få karlar.

Min tolkning är att de som rakar sig är upprörda för att andra inte gör det, karlar som gnäller verkar ha valet sex med orakad eller inget sex alls.

Det som verkar göra de flesta upprörda är att de blir varse att han inte kan bestämma över kvinnans kropp

• sextiotalist
    Skuld skrev 2014-10-18 23:07:55 följande:
    Om hon förväntar sig ett sexuellt förhållande, jo, då är det hennes skyldighet att bidra till den gemensamma attraktionen. 
    Orakade kvinnor har ytterst sällan problem med att få ett sexuellt förhållande, det kan flera vittna om.

Läs bara den här tråden
  • sextiotalist
    Skuld skrev 2014-10-19 20:59:40 följande:
    Vad fasen snackar du om? I TS exempel är det ett uppenbart problem. Ditt eget sexliv skiter jag fullständigt i.

För ts är det ett problem, men frågan är om det är ett problem för ts sambo.
  • sextiotalist
    Skuld skrev 2014-10-19 20:59:40 följande:
    Vad fasen snackar du om? I TS exempel är det ett uppenbart problem. Ditt eget sexliv skiter jag fullständigt i.
    Om min sambo slutar tända på mig för att jag inte uppfyller hans bild hur en kvinna sak se ut så är det hans problem

Jag hade ett ex som ställde en massa krav, nu var det inte så vanligt med helrakat, men han hade garanterat ställt de kraven.
    Jag dumpade honom, av flera skäl, men ett av skälen att han inte accepterade mig som jag var, utan skulle förändra mig
  • sextiotalist
    Anonym (Mogen man) skrev 2014-10-20 10:33:45 följande:
    Det kommer alltid att finnas desperata män! Titta bara på sidor som Klubb6 och andra liknande. Där får tjejer som ser oerhört ofrächa och oatraktiva en massa lovord om hur sexiga dom är....
    Jag vet många fräscha, snygga kvinnor, som är unga, som inte rakar sig, som inte har några problem med att få karlar. Utan anses vara rätt attraktiva av det motsatta könet.
    Men å andra sidan så brukar de flesta träffas påklädda de första gångerna och då syns det knappast huruvida kvinnan är rakad eller inte.

Ha, jag blir nästan full i skratt, den vanliga fördomen, en kvinna som inte rakar sig är ful, äcklig och fet (och helst lite FI eller MP politiskt)

Och ja, vi kvinnor pratar om sådant.
    De flesta av mina väninnor rakar sig inte (från 30 och uppåt) och är snygga, fräscha kvinnor.
  • sextiotalist
    Anonym (Mogen man) skrev 2014-10-20 11:07:54 följande:
    Vet inte om könshåret räknas dit, men det som inte är rakade under tex armarna brukar ju i det flesta fall tillhöra F! eller MP.
    Ännu en fördom, jag har vänner som inte rakar sig under armarna, som röstar på moderaterna.
    Nix, det stämmer inte heller.

• sextiotalist
    Sven Erik Johansson skrev 2014-10-20 11:23:03 följande:
    Jag är också född på 60-talet .Som jag uppfattade läget på 80-talet (mitt favoritdecennium) ansågs det normalt bland tjejer då att vara orakade eller bara "bikinilinjerakade" och det gällde tjejer som inte var FI (fanns inte då) inte MP , inte  V och inte ens S. Glad
    Det  gällde också "chicka" , 80-talseleganta tjejer. Man tänkte inte på det på det sättet då. Om man såg någon av dem naken förväntade man sig inte att de skulle vara helrakade. Om jag såg  en naken tjej då som var "kal" nertill tänkte man väl snarare att det var genetiskt (vi är all olika ärftligt) än att det var avsiktligt.

Märkligt hur upprörda en del rakade tycks bli över vissas val att inte raka eller bara delraka.

Och vi var precis lika renliga nu som då. Det är ju inte stenåldern med djuriska dofter det handlar om precis.
    Det är ju även så att svampinfektioner har ökat i och med att många rakar sig och det är allt annat än fräscht.

Det är ju ingen hemlighet att det är många kvinnors underliv som får obalans om man använder tvål etc i underlivet, inte en hemlighet att könshåret skapar en luftspalt som även hjälper underlivet att hålla balansen.
    Redan när jag var i tonåren så pratade man om att man kunde få svamp av tighta kläder och syntetunderkläder.
  • sextiotalist
    Linnea1994 skrev 2014-10-20 12:16:06 följande:
    Klart att det finns undantag även här.Men tittar du på det upproret som en viss mängd kvinnor genomförde för 1.5år sedan för att inte raka sej under armar mm så ser man ju tydligt på dessa att det inte är några moderater....
    Och du visste vilka de röstade på eller?
    Jag vet de som var med i upproret och där fanns folkpartister, moderater, centerpartister och socialdemokrater.
  • sextiotalist
    Anonym (Mogen man) skrev 2014-10-20 13:42:31 följande:
    Det man såg på TV och i tidningar var mer av den sk militanta feminismen.

Och du vet du för att....
  • sextiotalist
    Linnea1994 skrev 2014-10-20 13:51:12 följande:
    Både han och jag har väl ögon att se med! Det flesta där hade ju mer hår under armarna än på huvudet....
    Tja, möjligtvis under just den manifestationen, men du, det finns många kvinnor som inte ens bemödar sig att göra en grej av det. De rakar sig ändå inte. Det finns många skäl, de finner det inte nödvändigt, de blir irriterade, de ser det inte som störande.
    Med andra ord, det finna en hel del kvinnor som inte rakar sig under armarna utan att däremd manifestera om det.
  • sextiotalist
    Linnea1994 skrev 2014-10-20 13:51:12 följande:
    Både han och jag har väl ögon att se med! Det flesta där hade ju mer hår under armarna än på huvudet....
    Och jag vet de som var med, som inte var rakade på buvudet, men som vanligt, när det gäller sådant, så är det ofta de som de på ytterkanten som är överrepresenterade
Svar på tråden Hon vill inte raka sig längre...