• Anonym
    Äldre 12 Feb 15:49
    25471 visningar
    156 svar
    156
    25471

    Killar hur ofta får ni komplimanger?

    Minns att jag läste nånstans att för en chocka en kille så ska du ge honom en komplimang. Stämmer det? Får ni inga komplimanger, alla fina killar där ute? Vill ni ha komplimanger? Glad 

  • Svar på tråden Killar hur ofta får ni komplimanger?
  • Mon 28 Dec 2020 17:58
    #95
    Anders 386 skrev 2020-12-28 15:56:31 följande:
    Grov förenkling av vekligheten.

    För det första har man väl inte fritt val av partner? Man kan ju liksom inte bara välja vem som helst.

    För det andra är det ganska stor skillnad på den person man blev tillsammans med och samma person efter 40 års förhållande.
    Det är såna kommentarer från Smecker som gör att så många anser att han är en kvinna. För det är typiskt kvinnligt att tycka att "det är bara att välja någon annan". Det valet har inte män, åtminstone inte utanför storstäderna.

    Sen är det väl inte hela världen att man inte får komplimanger så länge man får bekräftelse från henne på annat sätt. Men visst är det märkligt, kvinnor vill gärna ha komplimanger och förväntar sig det också. Blir sura om de uteblir för länge. Men har så förtvivlat svårt att själva ge. Och det är ju inget som vi hittat på, det hör man ofta och även kvinnor erkänner denna svaghet hos dem. Kanske ett ämne för en avhandling hos någon blivande beteendevetare...?
  • Anonym (Tolkn­ingsfö­reträd­e för kvinno­r på FL)
    Mon 28 Dec 2020 18:16
    #96
    Smecker skrev 2020-12-28 15:03:14 följande:
    Nej det får män inte alls ständigt bara höra.

    Jag förstår inte varför man väljer en partner som inte bekräftar en och ger en komplimanger. Det är väl ändå ett val man gör?

    Jo, bara Aftonbladet har tre kolumnister som sitter och spyr galla över män.


    Kvinnor kan ju med samma argument välja män som inte slår dem.  

  • Anonym (Merän­vanilj­)
    Mon 28 Dec 2020 18:51
    #97
    Anonym (Lady H) skrev 2020-12-28 17:41:04 följande:
    Många män är ovana att ge komplimanger. Det är som om de skiter rakblad kan man tro, ha ha. Jag ger många komplimanger, och de är alltid sanna. Då kan jag få lite ovana komplimanger tillbaka, som är en kopia på komplimangerna jag just givit. Helt ok, men man blir ju inte alldeles till sig direkt, känns mer som att det är positivt att de försöker.

    Sen finns det män som vekligen kan ge komplimanger, som ser på en med ömhet i blicken, man känner redan på blicken hur uppskattad man ör, och sen så säger de nåt fint som bekräftar det. Jag älskar människor som ger mer än vad de får! Och det brukar jag säga till dem också.

    Det kan vara både kvinnor o män. Men män är ju finast!
    Det dä var fint och bra beskrivet! Tänker lika! Gillar att ge komplimanger generellt. Antingen till min kvinna, då med inlevelse och djup, ellre bara spontant på stan, Typ berömma nåns kläder eller spontant säga att den är snygg. Alldeles för lite av den varan i vårt samhälle.
  • Anonym (?)
    Mon 28 Dec 2020 19:00
    #98
    Paganini skrev 2020-12-28 17:22:42 följande:

    Jag har aldrig fått en komplimang vad jag kan komma ihåg. Har fått uppskattning på jobbet för mitt arbete men det är en annan sak.
    Skulle vara trevligt att få en komplimang någon gång. Gärna från en kvinna.


    Har du någonsin gett en kvinna en komplimang då?
  • Mon 28 Dec 2020 19:21
    #99
    Anders 386 skrev 2020-12-28 15:56:31 följande:

    Grov förenkling av vekligheten.

    För det första har man väl inte fritt val av partner? Man kan ju liksom inte bara välja vem som helst.

    För det andra är det ganska stor skillnad på den person man blev tillsammans med och samma person efter 40 års förhållande.


    Nej helt fritt kan ingen välja partner. Men alla kan välja bort det som inte passar, eller det som skaver.

    Ja så kan det definitivt vara. Men då gör man ju ett val, någonstans finns väl en gräns för vad man står ut med. I vissa fall är det väl ändå bättre att vara singel.

    Tråkigt att höra att din respektive förändrats så, och slutat se och bekräfta dig.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Mon 28 Dec 2020 19:28
    -2
    Postman skrev 2020-12-28 16:58:53 följande:

    Ok, då ser vi verkligen med olika glasögon. Jag tycker mig inte se annat än att man spyr galla över allt som även goda män gör idag, för ja, de allra flesta män är trots allt goda.

    Man bankar in i folk att alla män utan undantag är onda, elaka, ointresserade, våldsamma och manipulerande.


    Nej, det är bara den där KäntBärtil som anser att alla män är ointresserade av kvinnor, utom för sex. Det inkluderar tydligen hans fru, men det är konstigt nog inget han vågar berätta för henne.

    Jag har aldrig råkat ut för någon eller något som "bankar bankar in i folk att alla män utan undantag är onda, elaka, ointresserade, våldsamma och manipulerande". Tvärtom, tycker på tok för många kvinnor tar skit och accepterar det skitbeteende män utsätter dem för. Men du kanske är en av de män som tog åt sig av Zara Larssons utspel efter sexuella trakasserier och våldtäkter på festivaler?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Mon 28 Dec 2020 19:30
    Tecum skrev 2020-12-28 17:58:17 följande:

    Det är såna kommentarer från Smecker som gör att så många anser att han är en kvinna. För det är typiskt kvinnligt att tycka att "det är bara att välja någon annan". Det valet har inte män, åtminstone inte utanför storstäderna.

    Sen är det väl inte hela världen att man inte får komplimanger så länge man får bekräftelse från henne på annat sätt. Men visst är det märkligt, kvinnor vill gärna ha komplimanger och förväntar sig det också. Blir sura om de uteblir för länge. Men har så förtvivlat svårt att själva ge. Och det är ju inget som vi hittat på, det hör man ofta och även kvinnor erkänner denna svaghet hos dem. Kanske ett ämne för en avhandling hos någon blivande beteendevetare...?


    Alla har valet att välja bort det som inte passar. Alla val har såklart konsekvenser, oavsett om det handlar om att välja eller att välja bort.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Tvärt­om)
    Mon 28 Dec 2020 19:52
    +1
    Smecker skrev 2020-12-28 19:28:14 följande:
    Nej, det är bara den där KäntBärtil som anser att alla män är ointresserade av kvinnor, utom för sex. Det inkluderar tydligen hans fru, men det är konstigt nog inget han vågar berätta för henne.

    Jag har aldrig råkat ut för någon eller något som "bankar bankar in i folk att alla män utan undantag är onda, elaka, ointresserade, våldsamma och manipulerande". Tvärtom, tycker på tok för många kvinnor tar skit och accepterar det skitbeteende män utsätter dem för. Men du kanske är en av de män som tog åt sig av Zara Larssons utspel efter sexuella trakasserier och våldtäkter på festivaler?
    I din svart/vita värld är kvinnor snälla och män dumma. Jag har gott om Selma och Lilla Fridolf förhållanden omkring mig, särskilt bland de äldre. Jag önskar att fler män såg sitt värde och inte låta sig hunsas av "regeringen".
  • Anonym (Tvärt­om)
    Mon 28 Dec 2020 19:52
    Smecker skrev 2020-12-28 19:28:14 följande:
    Nej, det är bara den där KäntBärtil som anser att alla män är ointresserade av kvinnor, utom för sex. Det inkluderar tydligen hans fru, men det är konstigt nog inget han vågar berätta för henne.

    Jag har aldrig råkat ut för någon eller något som "bankar bankar in i folk att alla män utan undantag är onda, elaka, ointresserade, våldsamma och manipulerande". Tvärtom, tycker på tok för många kvinnor tar skit och accepterar det skitbeteende män utsätter dem för. Men du kanske är en av de män som tog åt sig av Zara Larssons utspel efter sexuella trakasserier och våldtäkter på festivaler?
    I din svart/vita värld är kvinnor snälla och män dumma. Jag har gott om Selma och Lilla Fridolf förhållanden omkring mig, särskilt bland de äldre. Jag önskar att fler män såg sitt värde och inte lät sig hunsas av "regeringen".
  • Anonym (Tvärt­om)
    Mon 28 Dec 2020 20:04
    Smecker skrev 2020-12-28 19:28:14 följande:
    Nej, det är bara den där KäntBärtil som anser att alla män är ointresserade av kvinnor, utom för sex. Det inkluderar tydligen hans fru, men det är konstigt nog inget han vågar berätta för henne.

    Jag har aldrig råkat ut för någon eller något som "bankar bankar in i folk att alla män utan undantag är onda, elaka, ointresserade, våldsamma och manipulerande". Tvärtom, tycker på tok för många kvinnor tar skit och accepterar det skitbeteende män utsätter dem för. Men du kanske är en av de män som tog åt sig av Zara Larssons utspel efter sexuella trakasserier och våldtäkter på festivaler?

    Du har fortfarande inte svarat på varför så många kvinnor anser att män bara är ute efter sex?


    Om nu så är fallet är min följdfråga VARFÖR så många män bara är intresserade av kvinnor för sex?

    Att du sedan försöker "ge igen" genom att försöka dra in min fru i det hela är bara patetiskt och visar hur dålig du är på att argumentera. Jag skriver ingenstans att jag tycker att kvinnor bara är intressanta för sex.

    Frågan är vad könen har gemensamt när utbildningsgapet som den kvinnordominerade skolan ägnat sig åt de senaste 25 åren är färdigt? Det blir nog svårt men inte omöjligt att pressa upp den kvinnliga andelen studenter över 90%.


    Sedan kan man ju fundera på vart Sverige tar vägen?


    www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867


     

Svar på tråden Killar hur ofta får ni komplimanger?