Anonym anmälan till socialtjänsten, vad händer nu?
Snälla "Tanten" trådstartaren!
VAD händer!?
JAG hade ringt SOS ALARM / POLISEN mitt i natten o talat om att misshandel pågår!! DET hade ALLA gjort får man verkligen hoppas!! Tänk - DET KUNDE VARIT DU O DINA BARN!?
Ändå en eloge till dig som iaf anmäler...vissa bara "blundar" - folk är inte kloka!)
Det måste ju kännas frulktansvärt att sitta där o lyssna o inte göra nåt!?
Jag har själv stormat in till vår granne under lägenhetsbråk för att avstyra detta! Jag tycker att man har en SKYLDIGHET att agera - särskillt när barn är inblandade!
Plus naturligtvis anmält till socialen!!
Du har väl fler arbetskamrater?! var fan är civilkuraget!? Troligen är din arbetskamrat så nergången psykiskt att hon inte kan/orkar göra nåt... Dessutom - hon måste ju märka att NI märker vad som pågår!? Om hon kommer till jobb blåslagen!? O inte gör nåt!? O det är väl bara att konfrontera idioten till arbetskamrat - "hur tror du det känns att bli kallad skällsord när du blir tilltalad? Vet du om att du kränker ditt barn och det kallas psykisk misshandel?" Oboy...om man bara fick konfrontera en sån man!:( DU kan vara den första som står upp för detta barn - har du tänkt på detta??
Fantastiskt för det barnet - att bli sedd!
Allt verkar helt Galet ju! Gå samman allihop på jobb o anmäl detta! Helst inte anomymt heller - det tas på större allvar då. och ANMÄL TILL DIN CHEF! Hon har skyldighet att utreda missförhållanden...(o det kan man väl med lite god vilja även kalla "jobbrelaterat" om man kommer till jobb blåslagen?! Din arbetskamrat kan ju ej vara i så bra skick att utföra sina arbetsupgifter menar jag::)
Jag gick in till vår granne o upplyste honom VÄLDIGT tydligt att barnaga avskaffades i vårt land 1979, att jag ringt polisen och inte tänkte gå förrän dom var på plats! Då drog han istället, den fega kraken!
Tog ner grannen o 2 barn till vår lgh, bäddade i soffa och på golvet, polisen kontaktade soc, soc ringde nästa dag och tog upp en formell anmälan. Polisen s patrullbil haffade mamnnen, tog honom till häktet där han fick spendera natten. Besöksförbud utfärdat. Nu träffar han barnen 1 gång/ helg 2 tim MED soc.folk närvarande.
Anmäl , ring polisen - det KAN BETYDA LIV ELLER DÖD! som någon skrev här!
och följ upp tråden , snälla!