Anonym anmälan till socialtjänsten, vad händer nu?
Jag har själv varit utsatt för det som ts skriver. Alla på mitt jobb blundade för det som hände. De rörde inte dem. De har inte sätt något. Jag fick inte komma till mitt arbete och vara rädd. Jag bad cheferna hjälpa mig. Men icke. Det är inte deras sak.
Ett av mina barn har kommit till sin förskola med märken. Ingen anmälan mer än på mig att jag är psykiskt sjuk och svag. Jag är ingen advekat förälder. Jag förstorar upp allt. Pappan såg de upp till. Trots att han aldrig hade satt sin fot på stället innan soc blev indraget. då fick han mycket bra kontakt med dem. Han är egen företagare. Skolan måste acceptera att han inte alltid kunde vara med på möten som han inte personligen var kallad till.
En annan tjänst jag hade där vi hade en mamma som blev slagen. Vi fick order från chefen att inte prata med henne. Det är kvinnojourens arbete. ingen anmälan att vi på skolan gjorde en anmälan att vi var oroliga för barnen.
En kvinna till mig har fått flytta hem till den mannen hon misshandlades av. Hon fick en orosanmälan på sig. Soc. har sagt att hon får inte flytta om hon vill bo med sina barn. Hon har blivit hämtad av ambulans pga misshandel. Hoppas att den läkaren anmäler detta till soc. innan han tar livet av henne. Han vill att det skall se ut som självmord.