Inlägg från: Anonym (Lätt att döma!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lätt att döma!)

Sobril & alkohol

Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-12 18:44:09 följande:
    Jag ska på 40års fest, och tar Sobril dagilgen för min ångst/panikångest, då min läkare sagt att jag ska ta dom. Nu ska jag dricka några öl och jag undar om jag kan ta mina sobril som vanlig på morgonen och på eftermiddan,innan jag går på festen jag tar 10mg*3 dagligen. jag har läst på fass att det kan förstärka efeketen av alkoholen, men nått annat står ej, är det någon som har erfarenhet av sobril och öl???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-12 18:48
    Jag dricker inte så mycket alkohol i vaniga fall, därför jag undrar
    Tänk vilka idiotiska svar du fått!  Egentligen hade jag inte tänkt svara men kan inte låta bli! När jag var 22 år (idag 64) fick jag Stesolid till min fars begravning och var livrädd för att ta en lättöl. Inga problem över huvud taget och efter 42 år kan jag lova dig att ingenting kommer att hända om du bara tar det lite lugntt! Glöm alla dessa besserwissers som tror sig har läs på och inte har någon erfarenhet.
  • Anonym (Lätt att döma!)
    Miss Blue skrev 2013-02-14 19:22:46 följande:
    Ingen erfarenhet? Hur kan du uttrycka dig så? Människor reagerar olika, det finns överhuvudtaget inga garantier för varken det ena eller det andra.

Exakt! Och ändå går alla till attack och fördömer och tror/vet att de kan allt!
Svar på tråden Sobril & alkohol