Anonym (Metamina) skrev 2013-02-12 20:53:35 följande:
Håller på att ställa in mig på medicinen. Försöker hitta lite vettig info om hur "normala" doserar (googlar man kommer det mest upp massa missbrukar trådar), hur gör ni för att slippa rebound, hur stora doser och ofta tar ni? Sömn problem? Biverkningar? Hur länge är dosen effektiv? Tar ni olika stora doser olika tider? Har såklart en läkarkontakt, men som inte riktigt verkar vara speciellt insatt på denna medicin. Sorry för mkt frågor men som sagt hittar inte så mkt vettig info på nätet.

Hej
Har tagit Metamina i en månad nu och min dos ligger på 2+2+2 under dagen för mig. Sömnen har alltid varit dålig och hoppas att den blir bättre ju mer tiden går?
Metamina är det enda preparat som jag klarar av och allt annat har varit förgäves. Mitt sockerberoende samt kaffemissbruk verkar stoppad, underbart.
Mitt matmissbruk verkar borta men vet inte riktigt varför, någon annan här kanske vet? Slipper tröstäta för att sedan dricka mycket vatten, allt för att hålla sig smal.
Mitt liv känns bra och har vägt för o nackdelar, där fördelar vann. Glad att min läkare gav mig medicinen som är ovanligt svår att få.
Skulle jag missköta mig, då tar dom licensen direkt (Man får aldrig mer tillbaka licensen) Sedan så gäller det att sköta tänderna noga samt dricka vatten.
Min ADHD kommer tillbaka på kvällen och det är lite trist förstås. Försöker leva med detta utan att ta till andra mediciner.
Imorgon blir det träning på gymmet och snacka med kompisar i bastun. Älskar att träna löpning, simning och styrka om möjligt. Gillar nyttig mat men hatar socker/kaffemissbruk.
Godnatt