Dölja lukten av alkohol?!
Åh snälla människor, hjälp mig!
För sju veckor sedan fick jag dra ut min första visdomstand, jag kan säga att helvetet varit här sedan dess. I "hålet" som blev där tanden suttit fick jag en kraftig infektion (smärta är bara förnamnet) och både tandläkare och läkare har försökt hjälpa mig. Mediciner hit och dit, men inget har hjälpt. Munnen var som ett öppet sår och hela käken var svullen. I förrgår var jag där igen med tårarna rinnande och nu ville tandläkaren testa de starka preparaten så han skrev ut någon sak som jag ska skölja munnen med så fort jag ätit minsta lilla (med andra ord blir det ca 4-5 sköljningar per dygn). Grejen är, denna sköljning gör att jag stinker alkohol! :(
Tänkte inte på det själv utan sköljde första gången och gick och satte mig i soffan bredvid min man och han började vädra som en blodhund och sedan kom det "älskling, har du DRUCKIT?". Eh nej! Visade sig att jag luktade som jag just tagit matsupen på julafton! :(
Jahapp, vad gör jag nu då? Munsköljen ska jag ha tre veckor till att börja med, sedan uppföljning hos tandläkaren. Tre veckor där jag luktar som ett bryggeri, mer lär knappast behövas för att jag ska stämplas som alkoholist. :(
Mina kollegor och min chef vet om läget, men jag har mycket klientkontakter i jobbet. Känns så där att börja varje klientmöte med meningen "ja jag vet att jag stinker sprit, men det är min tandköttsmedicin som orsakar det". Låter som världens sämsta ursäkt för att dölja att jag svalde ned frukosten med en martini. :(
Eftersom munnen ska sköljas varje gång jag ätit testade jag att dra ned på måltidsintaget, gjorde inte direkt underverk med blodsockret och humöret. Så inte nog med att jag luktade alkohol, jag kom med ett humör och uppträdande som matchade lukten. Jag måste stoppa i mig något i alla fall 4 gånger per dygn. Jag har frågat min man och lukten sitter verkligen kvar ett par timmar efter varje sköljning också. :(
Tuggummi och halstabletter fixar jag inte, det svider frukstansvärt i såret då. Så VAD gör jag? Vad döljer lukten av alkohol? Vad är lösningen? Sluta äta? Leva med kronisk inflammation i munnen? Stämplas som alkoholist? Gå runt med munskydd? VAD gör jag? Vad döljer lukten av alkohol?
Kan lugna er med att körkort har jag inte, så jag behöver inte stå och ursäkta mig i en nykterhetskontroll i alla fall, alltid något.
Men nu till mardrömmen, på fredag ska jag på begravning! Jag kan ju inte komma till en begravning och lukta som jag grundat med något stärkande! Men begravningen är inte förrän 14.00, att inte äta innan (och på så sätt slippa skölja) är inte ett alternativ. Och tandläkaren poängterade att jag verkligen MÅSTE skölja efter VARJE måltid.
Hjälp en desperat kvinna här!!!!!!