FruNaftra skrev 2013-02-13 20:08:40 följande:
Ts var står inför samma situation men min tjej är 3 år precis fyllda. Vi försöker muta så hon får 3 små godisbitar plus tatuering om hon bajsar på pottan eller toan...hon vill jätte gärna få dessa saker men hon kan inte förmå sig själv att släppa blöjan. Det börjar bli frustrerande nu. Att ta av henne blöjan är inget alternativ heller för då blir det nerkissat och nerbajsat i hela huset. Hon bryr sig inte alls om hon gör ner sig. Sist hon badade så bajsade hon i vattnet och lekte glatt vidare trots att hon badade i bajs. Fy......
Frustrerande! Inte så kul heller att de på dagis låtr bli att sätta henne på pottan trots att jag bett dem. Nu förstår jag varför hon helt plötsligt inte vill gå på pottan/toan. Inte så kul att hon är störst på avdelningen. Det är hon och en massa småbebisar där alls har blöjor. Klart hon inte är så intresserad av att vara blöjfri då.
Man får väl bita ihop och härda ut. Det händer säkert grejer när hon efter sommaren hamnar på nästa avdelning med större barn.
Pedagogerna på förskolan ska tärna potta toa med er dotter om ni föräldrar säger det de ska stödja er anars så följer det inte läroplanen för förskolan