• agl

Hur ska vi få sonen att sluta äta på nätterna?

Vi behöver hjälp. 
    Sonen bli 18 månader nu i Februari, och jag känner att det är dags för honom att sluta äta på nätterna. Har hört flera gånger från olika personer att de inte ska äta på nätterna. Men vår son äter inte bara, han vräker i sig. 

Såhär är det...
    Vi lägger honom mellan 18-19 på kvällen, med 330ml välling.
    Under natten vaknar han olika många gånger, men minst en gång och då får han 330ml till (välling alltså). 
    Är det så att han vaknar ytterligare (vilket händer någon gång i veckan ialf) så brukar han få allt mellan 200-330ml nyponsoppa (inte socker eller sötningsmedel i). Har testat ge honom vatten istället, men det går ej. 

Jag har världens ångest över att han äter så mycket under natten. Han har tagit napp från det att han föddes typ, och sedan av någon konstig anledning så slutade han med napp av sig själv runt ettårsdagen. Annars har det ju funkat att bara pluggat in nappen under nätterna.  

Så hjälp oss snälla. Hur ska vi kunna få honom att sluta äta på nätterna och sova istället?  
  • Svar på tråden Hur ska vi få sonen att sluta äta på nätterna?
  • zumba

Prova att inte ge han ! Det kan bli gråt första nätterna men sen brukar dom vänja sig utan vällingen

• Tangent

Har hört någon tipsa om att man göra vällingen svagare och svagare till det till slut endast är vatten.

• agl
    zumba skrev 2013-02-13 12:37:16 följande:
    Prova att inte ge han ! Det kan bli gråt första nätterna men sen brukar dom vänja sig utan vällingen
    Får han inte vällingen så blir det gråt blandat med skrik, och under nätterna vill jag inte utsätta mina grannar för det. Bor i lägenhet och det är väldigt lyhört här. Hade vi bott i hus hade jag ju lätt testat det! 
    Tangent skrev 2013-02-13 12:57:55 följande:
    Har hört någon tipsa om att man göra vällingen svagare och svagare till det till slut endast är vatten.

Tack! Det ska vi testa :) 

• Antilopen

Du kanske kan prata med grannarna innan alternativt sätta upp lappar och förvarna att ni ska vänja av sonen från nattvällingen och att ni ber om ursäkt för ev. störande skrik?

• zumba

Skrik får man räkna med så varna grannarna att det kan bli så några nätter

• La Lola

Äter han något på dagarna?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • agl
    Antilopen skrev 2013-02-13 13:04:21 följande:
    Du kanske kan prata med grannarna innan alternativt sätta upp lappar och förvarna att ni ska vänja av sonen från nattvällingen och att ni ber om ursäkt för ev. störande skrik?
    zumba skrev 2013-02-13 13:09:09 följande:
    Skrik får man räkna med så varna grannarna att det kan bli så några nätter
    Det är bara det att jag måste respektera grannarna, ialf på vardagar. De jobbar väl o vill kunna sova ostört i sitt eget hem? De som bor ovanför är väldigt musikaliska, jag har bett dom slutat spela trumpet på kvällarna, så då känns de bara helt fel att "låta" sonen skrika/gnälla/gråta på nätterna... 

• zumba

Det är skillnad på barn skrik o musik ! Skriker ditt barn aldrig annars ?

• agl
    zumba skrev 2013-02-13 13:15:47 följande:
    Det är skillnad på barn skrik o musik ! Skriker ditt barn aldrig annars ?
    Inte ofta han skriker. Ibland när vi byter blöja. Sen blir det väl ett å annat "glädjetjut" när han leker. 
  • zumba

Ett sjukt barn kan skrika nätter igenom tex ! Tror nog att grannar har överseende med det

Svar på tråden Hur ska vi få sonen att sluta äta på nätterna?