• Pimpinellan

Fertila flyningar, vad gäller?

Problemet med pergo är att slemhinnan kan bli för tunn. Beviset på det är antingen att man ser det via VUL eller får väldigt sparsam mens. Det var så jag visste det och då fick jag ingen mer pergo. ÄL-flytningar måste man inte ha för att bli gravid-finns "torrisar" som fått barn också. Hur har mensen sett ut efter pergo? Har du fått äl? Gjort nåt VUL? Omega 3,Efamol,Glandin,e-vitamin och förstås proggisar kan ge bättre slemhinna om du är orolig över den.

• Pimpinellan
    Anonym (värt pergotime?) skrev 2013-02-13 13:56:35 följande:
    Tack för ditt svar :)

När jag tittar igenom mina anteckningar så verkar det som att jag har haft en normal mens efter varje ägglossning.  Jag har inte fått ÄL varenda gång däremot.
    Första gången fanns ingen tid för VUL men fick göra blodprov som visade en perfekt ägglossning. Jag gjorde VUL en gång men han kunde inte se någon blåsa som mognat. Fick ägglossning lite senare än beräknat så därför syntes inget, men däremot sa han att slemhinnan var bra.

Verkar som din slemhinna inte blitt för tunn då och det drabbar självklart inte alla heller-då skulle ju ingen få barn efter pergo ju! Ta lite piller extra för slemhinnan du om du vill,skadar aldrig och lycka till!
Svar på tråden Fertila flyningar, vad gäller?