Ägglossning.. IGEN?
Hej, jag har en fråga om ägglossningstestet jag tog imorse. Förra onsdagen 6 februari hade jag ägglossning för jag har tagit clear blue ägglossningstest några dagar då. Och på onsdagen visade det äntligen glad gubbe i displayen. Då passade jag och min sambo på att pricka in det rätt då hoppades vi. Igår 13.2 tog jag ett grav.test för jag var ivrig och ville veta, det hade gått 7 dagar sen ägglossningen och vårt försökt. Testet visade negativt. Så jag tog imorse tog jag ett ägglossningstest för jag ville ju försöka igen, visserligen vet jag att man har ägglossning bara en period i månaden, men förra månaden var det lite knas också med både mens och ägglossning och hela faderullan.
Nu skulle jag vilja veta vad detta test visar, det är en dålig bild men båda strecken är lika starka. Teststrecken är lika starkt som det närmast det gröna. Jag kan väl inte ha ägglossning igen då jag hade det för 8 dagar sen?? Hmm.. Jag har också sökt runt och sett att andra har fått positivt på ägglossningstestet fast de varit gravida. Jag ska däremot göra ett nytt grav.test den 18-19-20.2 då min mens borde komma. Men är det fullt möjligt att ett ägglossningstest kan visa positivt fast man är gravid? Eftersom det bara gått en vecka sen befruktningen så har jag ju inte symtom än, visserligen vet jag inte hur det känns att vara gravid eftersom jag aldrig varit det så vet jag inte hur snabbt symtomen kommer.
Tack