• KickiM

Ägglossning.. IGEN?

Hej, jag har en fråga om ägglossningstestet jag tog imorse. Förra onsdagen 6 februari hade jag ägglossning för jag har tagit clear blue ägglossningstest några dagar då. Och på onsdagen visade det äntligen glad gubbe i displayen. Då passade jag och min sambo på att pricka in det rätt då hoppades vi. Igår 13.2 tog jag ett grav.test för jag var ivrig och ville veta, det hade gått 7 dagar sen ägglossningen och vårt försökt. Testet visade negativt. Så jag tog imorse tog jag ett ägglossningstest för jag ville ju försöka igen, visserligen vet jag att man har ägglossning bara en period i månaden, men förra månaden var det lite knas också med både mens och ägglossning och hela faderullan.
    Nu skulle jag vilja veta vad detta test visar, det är  en dålig bild men båda strecken är lika starka. Teststrecken är lika starkt som det närmast det gröna. Jag kan väl inte ha ägglossning igen då jag hade det för 8 dagar sen?? Hmm.. Jag har också sökt runt och sett att andra har fått positivt på ägglossningstestet fast de varit gravida. Jag ska däremot göra ett nytt grav.test den 18-19-20.2 då min mens borde komma. Men är det fullt möjligt att ett ägglossningstest kan visa positivt fast man är gravid? Eftersom det bara gått en vecka sen befruktningen så har jag ju inte symtom än, visserligen vet jag inte hur det känns att vara gravid eftersom jag aldrig varit det så vet jag inte hur snabbt symtomen kommer.
    Tack

• Svar på tråden Ägglossning.. IGEN?
  • nenne31

Det enda jag hört e att ett äl test kan visa pos om man e gravid.
    Men alla säger olika.
    ta ett nytt grav test och kolla e kanske lättast :)
    Lycka till

• KickiM

Hur många dagar mellan grav-testerna ska man vänta. Idag är det tre dagar sen. För säkerhets skull myste jag och min sambo lite under den senaste ägglossningen också. Igår. Så jaaa jag vet inte vad som händer. Men jag skulle så gärna vilja ha ett plus på grav.testet. Jag är fortfarande lite förundrad över hur man kan ha ägglossning med 8 dagars mellanrum :) Såå jag hoppas det kan vara som du säger att ägglossningstestet kan visa positivt då man är gravid ;)

• KickiM

Jag tog ett grav.test igår, söndags morse. Det var negativt. Imorgon borde mensen komma men jag har inga känningar alls för att den skulle vara på gång. Uppsvälld mage är allt jag känner. Men jag är ännu hoppfull. Om jag nu hade en till ägglossning den 14e så kanske det visar sig på något test om några dagar? Eller ska jag ge upp? Svårt..

• KickiM

Alltid alltid har jag fått min mens på morgonen. Inte idag. Så nu är jag möjligen på bim +1 då?

• KickiM

Nu är det 14 dagar sen jag hade min första ägglossning, 6 dagar sen den andra ägglossningen. Enligt familjelivs graviditetsuträknare skulle jag KANSKE vara i v. 3 +4. Men jag vet inte hur det är nu när jag hade dubbel ägglossning. Idag är jag iaf på bim+2. Är det egentligen för tidigt att testa sig nu redan? För jag kan ju ha blivit "befruktad" senare också. Jag har uppsvälld mage men det kan väl bero på mycket. Jag vill hoppas men jag vill inte ha för höga förhoppningar. Därför är jag också rädd att testa mig för tidigt.

• KickiM

Har räknat fel. Men idag är jag på bim+2. Det är nu 16 dagar efter första ägglossningen. 8 dagar sen andra ägglossningen. Jag ska ta ett grav.test imorgon bitti och se. Hoppas på plus, kan det bli morgon nu :) usch jag har för höga förhoppningar nu känner jag.

• KickiM

Puffar upp och hoppas någon har svar på detta? Dubbla ägglossningar med 8 dagars mellanrum. Och vid vilken ska jag tro att jag blev "befruktad" på. Om jag blivit det.

• Mandelsassa

De lär du få svar på vid ul om du nu blivit gravid lycka till

• Flisan79

Vi kan börja med att du inte har haft dubbla ägglossningar. Det är dock svårt att veta vid vilket tillfälle ägglossningen däremot ägde rum. Det hormon som blir förhöjt precis innan äl och som testen mäter går som i vågor under cykeln, flera ggr hos vissa. Detta betyder inte att man släpper ägg varje gång men det kan ge utslag på äl test. Skickar med en länk:

se.babycenter.com/x1012460/kan-man-ha-ägglossning-mer-än-en-gång-samma-månad

• Flisan79

Vafan, får det ej att fungera.

Googla: "kan man ha ägglossning flera gånger samma månad" och läs på babycenters sida.

• KickiM

Imorse tog jag ett digitalt test! Åååååh det visade det jag ville. Men jag var nästan säker på att det skulle stå inte gravid. Så detta var en POSITIV överraskning :) Ringde direkt sambon och berättade, han fick en slags chock, men han var glad han också. Det var ju det jag sa, sa han. haha :)

Men jag har inte haft några symtom alls utöver att mensen uteblivit. Vilket i sig var ett ganska tydligt symtom. Hihi :) Hoppas detta går vägen nu!!  
  • Flisan79

Grattis!!! Skulle nog påstå att det är vanligare att inte ha symtom så tidigt än vad man kan få för sig här på fl.

• KickiM

Ne jag menar det. Man läser andras problem och funderingar som liknade ens egna. Sen börjar man känna efter och tror sig också ha samma symptom. Jag höll på bli tokig av allt jag läste. Haha. Men nu nuuuu äntligen. Väntar ivrigt på att få en fin bebimage och en ännu finare bebis :)

Svar på tråden Ägglossning.. IGEN?