• trz

Finns det en sådan här bilbarnstol?

Vi har köpt ny bil och vår bilbarnstol passar inte längre. Vi har en sån som man fäster med bältesband i golvet, och i den här bilen finns inte sådana uttag. Vi har en Volkswagen transporter.. Vi behöver en stol som passar till vår 16månaders, alltså en 9-25 kilos. Förstår ingenting när jag försöker googla, men visst måste det finnas en stol man kan fästa med bara bältet? Som man kan göra på babyskydd?
    Tips mottages tacksamt!

trz.blogg.se Amy 111019
  • Svar på tråden Finns det en sådan här bilbarnstol?
  • Frontline

Har du kollat ordentligt under mattan så det inte finns fästen för remmar? det brukar ju finnas i dom flesta bilar.
    Annars är det ju om det sitter isofixfäste i bilen men då får ni ju köpa en ny stol...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • trz

Nej det finns inte.. Killen sa att vi isåfall måste skära i någon plastkåpa, men det känns inte aktuellt. Vi har en sån minilastbil eller vad det nu heter.. Skåpbuss?
    Så ny stol har vi räknat med

• Mabaja

Varför sätter ni inte nya fästen i golvet bara? Det fick vi göra på förra bilen och måste göra även nu med den här bilen.

Det rekommenderas att låta en verkstad göra det pga försäkringar och garantier...

• Frontline

Då finns ju barnstolar där du sätter bältet runt stolen, kan inga namn på dom men det alternativet har du isf...

• trz

Vad är isofix? Jag fick för mig att det är en sån pinne som går från stolen ner i golvet, som det finns på babyskydd när man bara kan klicka det ut och in lätt?
    Har inte så mycket pengar närmsta tiden att vi känner att vi har råd att lämna in på verkstad.. Tänkte försöka hitta en begagnad stol i bra skick.. Åker bil väldigt sällan med dottern.

• trz

Ja Fromtline, det är såna vi är på jakt efter, men vet inte vad jag ska söka efter, vad sådana stolar kallas..?

• Frontline

Isofix är ett fäste som sitter i bilsätet om man känner mellan sittdel och ryggstöd ska det finnas som 2 stag som man kan fästa en stol i, men jag tror förresten att man måste spänna ner den i golvet med iaf den vi kollade på...

Maxi Cosi har några modeller som man sätter med bara säkerhetsbältet vet jag tror det finns nån som heter typ Citi

• trz

Kommer inte ihåg vad vi har nu, den stolen står i källaren. Ska kolla upp maxi cosi!
    Ingen aning om vi har sånt mellan sätena i bilen.. Jag har inte ens åkt i den än

Svar på tråden Finns det en sådan här bilbarnstol?