• trz

Finns det en sådan här bilbarnstol?

Vi har köpt ny bil och vår bilbarnstol passar inte längre. Vi har en sån som man fäster med bältesband i golvet, och i den här bilen finns inte sådana uttag. Vi har en Volkswagen transporter.. Vi behöver en stol som passar till vår 16månaders, alltså en 9-25 kilos. Förstår ingenting när jag försöker googla, men visst måste det finnas en stol man kan fästa med bara bältet? Som man kan göra på babyskydd?
    Tips mottages tacksamt!

trz.blogg.se Amy 111019
  • Svar på tråden Finns det en sådan här bilbarnstol?
  • trz

Nej det finns inte.. Killen sa att vi isåfall måste skära i någon plastkåpa, men det känns inte aktuellt. Vi har en sån minilastbil eller vad det nu heter.. Skåpbuss?
    Så ny stol har vi räknat med

• trz

Vad är isofix? Jag fick för mig att det är en sån pinne som går från stolen ner i golvet, som det finns på babyskydd när man bara kan klicka det ut och in lätt?
    Har inte så mycket pengar närmsta tiden att vi känner att vi har råd att lämna in på verkstad.. Tänkte försöka hitta en begagnad stol i bra skick.. Åker bil väldigt sällan med dottern.

• trz

Ja Fromtline, det är såna vi är på jakt efter, men vet inte vad jag ska söka efter, vad sådana stolar kallas..?

• trz

Kommer inte ihåg vad vi har nu, den stolen står i källaren. Ska kolla upp maxi cosi!
    Ingen aning om vi har sånt mellan sätena i bilen.. Jag har inte ens åkt i den än

• trz

Enda citi jag hittar är babyskydd..
    Heter det något speciellt när man fäster i golvet, så jag vet vad jag inte ska leta efter? Tänkte typ på maxi cosi axiss ?

• trz

Ja sådana har jag sett som man fäster framför.. Men i vår bil finns det bara tre säten och alla är längst fram tyvärr

• trz

Jo, men vi har somsagt inga stolar framför, då det är en tresitsbil

• trz

Kan man göra det? Har du någon förklaring på hur isåfall? jag är rätt oteknisk haha!
    Googlade lite på montering av golvfästen hittade en i Stockholm som tog 400.. Men det är 13 mil dit. Får ringa runt lite..

• trz

Tack så jättemycket, det borde ju funka även i vår bil!

• trz

Okej, men du hade såna bältesband du spände med då? Har fått fler bra tips här i tråden, så att ikväll får gubben gå ut och prova varenda ett. Vilken härlig alla hjärtansdagspresent

• trz

Nej inget stödben.. Visste inte ens att det fanns till så stora stolar?

Svar på tråden Finns det en sådan här bilbarnstol?