Jag försöker inte dumförklara dig. Jag försöker förklara för sig hur det är att ha ett morgonpiggt barn eftersom du inte verkar förstå det. Du har ju däremot sagt flera gånger att vi föräldrar som har morgonpigga barn är lite korkade...
Barn är olika. Vissa är morgontrötta och de sover tills man väcker de på morgonen alternativt tills de vaknar själva framåt förmiddagen.
Andra barn är morgonpigga. De vaknar tidigt oavsett vilken tid de somnar. Även dessa barn går säkert att flytta till Asien med och flytta om hela deras dygnsrytm. Min son skulle säkert fortfarande vakna tidigt dock. Han är ju fortfarande morgonpigg i den nya rytmen. Att hålla kvar den nya rytmen när man sedan åker till Sverige igen går ju såklart inte då vi i bår familj arbetar och sonen går på förskolan. Vi lever inte så lyxiga liv tyvärr...
Ett exempel från verkligheten:
I somras var vi på semester i ett sydeuropeiskt land med en annan familj under några veckor.
Vår 2,3-åring och deras 3-åring var båda vakna länge på kvällarna och lekte länge. Oftast till 23-24 på kvällarna.
Vår 2,5-åring vaknade runt 6 på morgonen lik förbannat och var sedan jättetrött på dagen.
Deras 3-åring vaknade mellan 9-10 på morgonen.