• Anonym (ledsen)

pappan vill ej skriva på flyttanmälan

När det blev tal på att jag skulle flytta uppåt i landet så tyckte pappan till "viktor" att det var jätte bra. Eftersom vi då flyttade närmre honom. Han lovade att han skulle skriva på. Men nu när papprena för flyttanmälan kom så vill han inte skriva på... Pappan har tidigare knappt brytt sig om våran pojk. Men nu vill han inte skriva på för han vill ha pojken skriven hos sig istället. Familjerätten tyckte jag skulle skicka in papprena utan hans underskrift... Finns det någon som haft liknande problem?? Hur löste det sig för er?????

• Svar på tråden pappan vill ej skriva på flyttanmälan
  • Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2013-02-14 10:08:02 följande:
    När det blev tal på att jag skulle flytta uppåt i landet så tyckte pappan till "viktor" att det var jätte bra. Eftersom vi då flyttade närmre honom. Han lovade att han skulle skriva på. Men nu när papprena för flyttanmälan kom så vill han inte skriva på... Pappan har tidigare knappt brytt sig om våran pojk. Men nu vill han inte skriva på för han vill ha pojken skriven hos sig istället. Familjerätten tyckte jag skulle skicka in papprena utan hans underskrift... Finns det någon som haft liknande problem?? Hur löste det sig för er?????
    Fast om han vägrar trots att det inte är till uppenbar nackdel för barnet (ni flyttar ju NÄRMARE pappan) kan detta vara anledning till att du ska ha enskild vårdnad.
  • Awesome
    Anonym (ledsen) skrev 2013-02-14 10:08:02 följande:

Vi skickade in papprena utan underskrift (mamman ville flytta) och då påbörjas en utredning. I ditt fall kommer du absolut att vinna den och då har du frihet att göra som du vill.
  • Anonym (ledsen)
    Awesome skrev 2013-02-14 10:13:24 följande:
    Vi skickade in papprena utan underskrift (mamman ville flytta) och då påbörjas en utredning. I ditt fall kommer du absolut att vinna den och då har du frihet att göra som du vill.

Hur gick det för er då??
  • Anonym (ledsen)
    Anonym skrev 2013-02-14 10:10:18 följande:
    Fast om han vägrar trots att det inte är till uppenbar nackdel för barnet (ni flyttar ju NÄRMARE pappan) kan detta vara anledning till att du ska ha enskild vårdnad.

Det som gör mig så arg och ledsen är ju att han först tyckte de va så bra och lovade att skriva på. Men när det väl kom till krita så vägrar han att skri a på för att han vill ha pojken hos sig istället...
  • Awesome
    Anonym (ledsen) skrev 2013-02-14 12:27:38 följande:

Hur gick det för er då??
    Inte så bra tyvärr. :( Pappan valde att släppa barnen till mamman när han märkte att hon började vända barnen emot honom. Han tyckte inte det var värt det.

Fast å andra sidan jobbar han så dumma tider att deras omvårdnad till stor del skulle legat helt på mig, vilket jag inte hade någon lust med, speciellt eftersom barnen var så små vid den tiden och jag hade en nyfödd. Men jag tyckte det var skönt och bra att markera att man inte gör som hon gjorde, smög med att hon skulle flytta. Vi fick reda på det genom att vi fick papprena för underskrift i brevlådan. Fult!

Hoppas det går bättre för er, jag är övertygad om att vi hade fått vårdnaden om vi stridit för det, men det hade blivit på barnens bekostnad till stor del eftersom hon gärna bråkade öppet inför dem. De är nu hos oss varannan helg och tillbringar en stor del av sin lediga tid i bil och på tåg hattandes mellan sina föräldrar.
  • vetvadjagvill

Skicka in papperna utan hans underskrift.

Sedan så ser du till att barnet bor med dig och träffar papan vh.

Skatteverket kommer göra en utredning och du talar då om att barnet bor stadigvarande hos dig och träffar sin pappa varannan helg.
    Då kommer han i alla fall att folkbokföras på samma adress som dig.

• Anonym (ledsen)
    vetvadjagvill skrev 2013-02-15 18:54:58 följande:
    Skicka in papperna utan hans underskrift. Sedan så ser du till att barnet bor med dig och träffar papan vh. Skatteverket kommer göra en utredning och du talar då om att barnet bor stadigvarande hos dig och träffar sin pappa varannan helg. Då kommer han i alla fall att folkbokföras på samma adress som dig.      

Fast nu bor ju pojken varannan vecka hos sin pappa... å pappan har satt sig på tvären jätte mycket å säger att han inte vill att pojken ska gå i skolan där jag bor... mitt hjärta krossas varje gång pojken åker till sin pappa. Nu gråter han inte länge. Utan går sammanbitet bara med. Jag har pratat så många gånger med familjerätten o soc. men får ingen hjälp alls. Vill mitt barns bästa men utan stöd å hjälp så knäcks man verkligen. Å pappan vågar jag inte säga emot...
  • Anonym

Varför skulle barnet vara ledsen över o vara med pappa?
    Varför krossas ditt hjärta när grabben är med pappa?

• 2 bRns Mamma
    vetvadjagvill skrev 2013-02-15 18:54:58 följande:
    Skicka in papperna utan hans underskrift.

Sedan så ser du till att barnet bor med dig och träffar papan vh.

Skatteverket kommer göra en utredning och du talar då om att barnet bor stadigvarande hos dig och träffar sin pappa varannan helg.
    Då kommer han i alla fall att folkbokföras på samma adress som dig.

Det stämmer
  • Anonym (A)

Skolan har tystnadsplikt. De får inte berätta något om hur det är när den andra föräldern har barnet. Det kan vara nackdel för dig att fråga skolan. Då kan du tollkas som osamarbetsvillig.

Svar på tråden pappan vill ej skriva på flyttanmälan