• Anonym

Vuxen blöjor :o

Hej Jag har precis börjat testa tena slip plus stl Small men tejpen på den fastnar inte jag ser att det är en plastad yta fram på blöjan och undrar om det är där man ska sätta tejpen för den når inte fram dit utan att det blir super tight och den fastnar inte så jag kanske borde använda medium istället ? första gången jag testar detta så vet inte riktigt hur man ska fixera dom vore tacksam om någon kunde ge mig råd som vet :)

• Svar på tråden Vuxen blöjor :o
  • Anonym

Och hur mycket kiss klarar en sån blöja av? är det som barnblöjor som klarar att dom kissar flera gånger eller måste man byta det direkt efter att man kissat en gång ? Finns det ingen som kan hjälpa mig ?

• Anonym

Varför är du i behov av blöja?

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-14 17:39:43 följande:
    Varför är du i behov av blöja?

Jag är inte i behov, jag vill bara ha det och det är första gången jag testar vuxen blöjor :)
  • Anonym (använder också)

Tejpen ska inte sitta på plasten utan på deet område som finns fram på blöjan, på motsv. plats som tejpen sitter på i bak om du hänger med på vad jag menar. Hur mycket den kan hålla beror på vilken sorts inkontinens du har, är det bara lätt läckage så håller den förstås längre än om du ofrivilligt tömmer hela blåsan. Men även det ska den klara tror jag, aldrig använt just den men verkar vara ganska mycket skydd. Anonym: Spelar det någon roll?

• Anonym
    Anonym (använder också) skrev 2013-02-14 17:51:25 följande:
    Tejpen ska inte sitta på plasten utan på deet område som finns fram på blöjan, på motsv. plats som tejpen sitter på i bak om du hänger med på vad jag menar. Hur mycket den kan hålla beror på vilken sorts inkontinens du har, är det bara lätt läckage så håller den förstås längre än om du ofrivilligt tömmer hela blåsan. Men även det ska den klara tror jag, aldrig använt just den men verkar vara ganska mycket skydd. Anonym: Spelar det någon roll?

Jag förstår vad du menar det finns en blå tejp jag antar att jag ska ta bort det för att fästa en tejp under även om båda är tjep eller så kanske den är en backup om man inte kissar och vill använda den dagen efter. Tänkte testa att tömma hela blåsan men har liten blåsa så får se. Detta är första gången jag testar vuxen blöja fick dom av min flickvän på alla hjärtans dag idag som hon hade fått gratisprov på posten åt mig för hon vet att jag alltid tänkt på det :D Tack för hjälpen :D!

Den blå "tejpen" ska nog tas bort, det är nog ett skydd. Blöjan borde klara av att du tömmer blåsan i den en gång. Jag har själv sådana problem och det är inte problemet.

• Anonym
    Anonym (använder också) skrev 2013-02-14 18:07:30 följande:
    Den blå "tejpen" ska nog tas bort, det är nog ett skydd. Blöjan borde klara av att du tömmer blåsan i den en gång. Jag har själv sådana problem och det är inte problemet.

Okej förlåt om jag som inte har såna problem använder det, måste vara jätte jobbigt för dig. Men jag har känns sen jag var 5 år att jag vill ha blöja på mig och när jag va 11 tog jag min kusins och den första gången går inte att beskriva mer än endorfi eller vad det heter :) Lycklig men nyss växte jag ur libero comfort fit 7 :( så vet inte vad jag ska göra för är inte inkontinent

Inte första gången jag stöter på det, verkar inte så särskilt ovanligt. Det gör det inte jobbigare för mig även om jag inte kan förstå det alls. Men funkar det för dig så kör på, vet inte om jag kan hjälpa dig så mycket men fråga på så kan jag försöka.

• Anonym
    Anonym (använder också) skrev 2013-02-14 18:17:24 följande:
    Inte första gången jag stöter på det, verkar inte så särskilt ovanligt. Det gör det inte jobbigare för mig även om jag inte kan förstå det alls. Men funkar det för dig så kör på, vet inte om jag kan hjälpa dig så mycket men fråga på så kan jag försöka.

Jag har med sett här på FL att det finns mer än mig. Haha jag kan häller inte förstå det, det är ett lika stor mysterium för mig som dig jag känner mig bara extremt trygg och säker när jag har blöja på mig det tar bort stress och ångest, man blir lugn och mår bra. Vad använder du för blöja då om man får fråga? jag vet inte hur gammal du är men tror du använder vuxen blöja :P Jag är själv 15 och kille börjar växa ur dom största barnblöjorna :(

Jag är äldre än vad du är, närmare trettio, kvinna. Använder ett märke som heter molicare.

• Anonym
    Anonym (använder också) skrev 2013-02-14 18:25:20 följande:
    Jag är äldre än vad du är, närmare trettio, kvinna. Använder ett märke som heter molicare.

Okeej jag kollade precis vad molicare va för några :) dom ser mysiga ut är som plastade och tjocka dom du har ?

Ja, det är någon slags plast på utsidan och måste ha en ganska hög absorption eftersom det i mitt fall inte läcker hela tiden utan kommer i stora "stötar".

• baby65

den blåa tejpen ska vara kvar för om du ska öppna upp så kan du sätta fast tejpen på den blå igen.jag är 50 år och har blöja dag som natt

• Susanne110

Du bör nog ha medium. Jag har Tena slip maxi av den storleken som är kvar sedan jag hade dessa problem. Vill du kan du få dem att prova med. De klarar full nerkissning 2 ggr säkert innan de behöver bytas.

• Anonym (Blöjman)

Jag använder Molicare byxblöjor på dagarna och Tena Slip Maxi på nätterna. Socialt är det pinsamt att behöva blöja som vuxen fast jag har ett handikapp som gör mig beroende av blöjor. Därför tycker jag att det är jätteskönt att bära blöja och kunna kissa när som helst. Dagtid kommer kisset innan jag hinner till toaletten och nattetid kissar jag i sömnen utan att märka det.

Svar på tråden Vuxen blöjor :o