Inlägg från: Anonym (använder också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (använder också)

Vuxen blöjor :o

Tejpen ska inte sitta på plasten utan på deet område som finns fram på blöjan, på motsv. plats som tejpen sitter på i bak om du hänger med på vad jag menar. Hur mycket den kan hålla beror på vilken sorts inkontinens du har, är det bara lätt läckage så håller den förstås längre än om du ofrivilligt tömmer hela blåsan. Men även det ska den klara tror jag, aldrig använt just den men verkar vara ganska mycket skydd. Anonym: Spelar det någon roll?

Den blå "tejpen" ska nog tas bort, det är nog ett skydd. Blöjan borde klara av att du tömmer blåsan i den en gång. Jag har själv sådana problem och det är inte problemet.

Inte första gången jag stöter på det, verkar inte så särskilt ovanligt. Det gör det inte jobbigare för mig även om jag inte kan förstå det alls. Men funkar det för dig så kör på, vet inte om jag kan hjälpa dig så mycket men fråga på så kan jag försöka.

Jag är äldre än vad du är, närmare trettio, kvinna. Använder ett märke som heter molicare.

Ja, det är någon slags plast på utsidan och måste ha en ganska hög absorption eftersom det i mitt fall inte läcker hela tiden utan kommer i stora "stötar".

Svar på tråden Vuxen blöjor :o