4åring som inte alltid svarar på tilltal..Snälla svara
Hej!
Jag har en underbar kille på nyss fyllda 4år. Idag blev jag lite förnärmad när en utav förskolefröknarna sa när jag frågade om allt gått bra idag? Ja det har det. Men sen sa hon...att hon märkt att A ibland inte svarar på tilltal...utan de får upprepa flera gånger...sa att vi nyss kollat hörseln på bvc men att det isf kunde vara något sådant..har märkt sista tiden att han pratar väldigt högt.
Men har även varit sjuk och förkyld mycket och då kan man ju höra sämre. men sen nämnde hon att vi kunde ju vara uppmärksamma i helgen hur han är...så det inte är med koncentrationen...
Blev faktiskt lite upprörd och det kändes som hon antydde att han skulle ha en diagnos...tycker han är som alla andra barn. Frågade honom varför han inte svarar fröken ibland..då sa han att han inte vill. Och jag kan tänka mej att det är så det är..han är ganska envis och struntar ibland i att svara fast han hört frågan.
Men trodde det var vanligt i denna ålder..annars pratar han för fullt osv...aktiv och fart i..men är det inte så det ska vara...kan även ta det lugnt och titta på film tex..blir orolig och mår lite dåligt över detta nu,.