• Smulerulan

Jag vill donera ägg

Hej!

Åhh vad härligt  att det finns såna som du, heelt fantastiskt!

Jag letar med ljus och lykta efter en person som skulle kunna tänka sig att ställa upp på en korsdonation till våran fördel. Korsdonation menas att en person donerar ägg men att vi får ett annat ägg så att vi inte kan kolla upp vem som är donatorn.

Barnet får ta kontakt med äggdonatorn när han/hon är 18 år men det är vi som har tagit emot ägget som är föräldrar. Detta gås noga igenom hos en psykolog innan så att man är införstådd med att man inte kan lämna tillbaka barnet om man tröttnar ;)
    Vi har en underbar liten kille på snart 10 mån som har kommit till mha äggdonation och vi skulle sååå himla gärna vilja ha ett syskon till honom!

Jag tror att ersättningen är 4000:- men det kanske har höjts? I vilket fall som helst så dubblar vi det bara vi får en chans till ännu ett underbart barn. Hjärta

• Smulerulan

Hej igen!

Korsdonation behöver inte betyda att det är just dom två som byter ägg eftersom donatorn och mottagaren kanske inte alls är lika varandra. Det är sen personalen på fertilitetskliniken som matchar ägg med mottagare. :) Dom jämför hårfärg, ögonfärg, längd och vikt.

Min son har blå ögon som jag även fast min man har bruna, det känns kul att han är lite lik mig ändå :)

Tänkte även säga att jag inte söker donator längre men att jag är helt säker på att det är många som blir överlyckliga om du bestämmer dig för att donera. :)

Ha en underbar dag!!

Svar på tråden Jag vill donera ägg