vårturnu skrev 2013-02-26 08:55:36 följande:
Härligt att ni snart ska få försöka! Vi lyckades på 4 försöket, då gjorde vi en "dubbelinseminstion" -åkte ditt 2 dgr i följd, om det kan ha spelat ngn roll vet jag inte..
Gör ni VUL i Sverige eller? Fick du recept utskrivet av danska läkaren eller från svensk? Om VUL visar bra tid för insemination en viss dag, då mailar ni spermabanken som ser till att kliniken har sperman rätt dag då? Det kanske är svårt att insemineras utan hormonstimulering nu med tanke på att man själv ska beställa dit sperman o det går kanske inte o göra samma dag... Vet du om sperman kan förvaras på kliniken typ 1 månad om det t.ex bildats för många/få äggblåsor el ngt annat som skulle kunna göra att inseminationen inte blir av..? Oj vad många frågor som dök upp...
De nya reglerna har verkligen gjort försöken dyrare! Har för mig att vi fick betala typ 2.200 danska per försök o då ingick ju sperman. Då får ni nu betala ca 15000 för 3 enheter, plus den avgift som kliniken tar per försök plus avgift för "förvaring" på spermabanken...? Fast vad gör man inte för att få sin lilla bebis :) Håller tummarna för er!
Precis, det har nog blivit till det dyrare! Sperman håller sig i tre veckor i sin "transport tank" på kliniken, så den håller sig ju TYVÄRR INTE till nästa mens. =/ Så HOPPAS verkligen att detta funkar nu, och att inga simmare går till spillo!
Vi gör VUL i Sverige, Var där i dag för att se så allt såg bra ut eftersom vi gjorde IVF med äggplock den 14/2 (alltså mycket nyligen) jag tog första pergotime kl 16 ! =) så nu kör vi. Ett inseminationsförsök på kliniken kostar 1800kr nu inkl ultraljud.
Har bokat UL tid till CD 12, enligt DK kliniken ska jag ta ÄL stickor CD 11-12 är det positivt CD12 ska jag höra av mig till dom för ev insemination samma dag eller dagen efter, å annat om det är negativt går jag på mitt bokade försök mäter äggblåsorna och därefter bestäms om Ovitrellen ska tas samma kväll eller nästa kväll, man får ju inte ha fler än 3 äggblåsor över 17mm... men TÄNK om det visar sig att man har 4äggblåsor över 17mm på dag 12 när man redan åkt hela vägen till Danmark, alltså om ÄLstickan visar positivt på morgonen.. =S Hujeda mig nu får vi allt ta en dag i taget å inte låta tankarna springa iväg

Lungt och sansat! haha
Recepten fick jag på Danska, frågade snällt min gynekolog i dag om han kunde översätta dem, och de gjorde han mer än gärna, dessutom TRE DUBBLADE han dem, så att jag får ta ut tre uttag, har ursäktade sig om han lät pessimistisk MEN då slipper han ju skriva ut recepten fler gånger om det skulle misslyckas första gången.. haha bra tanke

Jag Tackade så mycket=)