När tycker ni man slutar ta tempen i rumpan på barn ?
JAg har 4 barn alla är nu över 5 år . Jag slutade ta tempen i rumpan på samtliga ungefär när dom var blöjfria. Var hemma hos en vännina för några dagar sen och hon har en son på 9 snart 10 år. Vänninan tyckte han var varm i pannan och han var allmänt hängig. Då tyckte hon att hon skulle kolla tempen på honom då sa hon att hon skulle ta tempen på honom i rumpan för det brukade hon göra fast han inte tyckte om det. Även sonen sa att han inte tyckte om det att han ville ta i armhålan eller i munnen. Men vänninan sa nej vi tar i rumpan. jag sa då åt hon att det kan hon vel inte göra om han inte vill.
sa det så sonen hörde så tog jag tempen på honom i munnen istället. Bara att lägga till en halv grad eller vad det är . om hon nu tycker att rumpan är tillförlitligast. Eller köpa öron termometer.
Tänkte mycket på detta efter jag vart hos henne. Tycker det är konstigt att ta tempen i rumpan på en sån stor pojk
Även oxå för att han inte vill det. Det är vel förnedrande och respektlöst mot honom. Vilken ålder tänker hon sluta med det liksom.
Min åsikt är iaf att man slutar ta tempen i rumpan ungefär när barnen blir blöjfria. Sen börjar dom bli för stora för det. Är min åsikt iaf. VAd tycker Ni?????? Är det inte konstigt att ta tempen på en sån stor pojk ? Och vilken ålder tycker ni man ska sluta med det ??