• Äldre 16 Feb 10:16
    12348 visningar
    7 svar
    7
    12348

    Min sambo förlorade sitt barn, nu väntar vi första gemensamma...

    Min sambo och jag väntar vårt första gemensamma barn, vilket var planerat, och jag är nu i vecka 10. Min sambo förlorade sin 4 åriga dotter i cancer för 5 år sedan, och trots att detta barnet var planerat har kan fått en ganska kraftig depression.. han mår jättedåligt, är rädd att något ska hända detta barnet också, och säger sig vara i samma sinnesstämning nu som när hans dotter dog.
    Jag förstår ju honom samtidigt som det är ett hårt slag mot mig. något vi planerat och pratat så mycket mo känns nu inte det minsta välkommet och jag funderar på att ta bort barnet.

    Min sambo har fått tid hon en psykiaterker nu i veckan ,så vi får se vad det ger för resultat. just nu känns det mesta bara nattsvart.
    Ni som förlorat barn och sen skaffat syskon , kan ni känna igen er i hur min sambo reagerar?
    Kan man med hjälp av samtal och medicin bli "bättre" eller är detta något som måste komma av sig självt?
    tacksam för alla åsikter och reflektioner!

  • Svar på tråden Min sambo förlorade sitt barn, nu väntar vi första gemensamma...
  • Äldre 16 Feb 10:21
    #1

    puffar lite.....

  • Äldre 16 Feb 13:45
    #4

    tack så hemskt mycket.. :)

Svar på tråden Min sambo förlorade sitt barn, nu väntar vi första gemensamma...