• Lisaa87

Studentmössan

Låter väldigt dyrt tycker jag! Jag tog studenten för 5 år sedan och min kostade 250-300 har jag för mig. Hade plastskärm och det blev bra, visste inte ens att det fanns andra alternativ?
    Tycker det låter mycket att skriva både namn, år, skola och linje. Kanske blir för plottrigt? Kanske räcker med namn och år?

• Lisaa87
    Anonym (Student) skrev 2013-02-16 23:32:50 följande:
    tänker ta en plastpåse :D eller plastfolie haha

Vad var för shiny?
    Minns du varifrån du beställde din?

Förresten: är det något som har erfarenhet av mössor med PLASTSKÄRM? Funderar nämligen på en sådan
    Jag har plastskärm, det blev jättefint =) Kan lägga upp ett kort på den senare idag =).
  • Lisaa87
    Anonym (Buss-Åke) skrev 2013-02-17 12:11:43 följande:
    Student-mössa, det mest överskattade plagget ever! Nåt man betalar hutlösa summor pengar för, och använder en gång... Och det bara för att fira att man .... ja, vadå, lyckats ta sig igenom lekstugan som kallas gymnasium... Återkom när ni har en examen från högskolan.
    Jag pluggade massor i gymnasiet, flera timmar på kvällarna, typ hela helgerna och alla lov. På universiteten var det mycket slappare, pluggade knappt en helg på tre år =) Gick natur på gymnasiet och sjuksköterskeprogrammet på universitetet. Beror på vad man läser =)
    Elin 885 skrev 2013-02-17 13:58:37 följande:
    fast måste man åka flak då? jag tycker mest att det såg klaustrofobiskt ut. speciellt eftersom jag heller inte dricker alkohol. jag hade blivit skitsur om någon hade sprutat ned mina kläder och mig.
    Jag tyckte det var jättekul att åka flak! Jag drack inget heller, men tyckte det var jätteroligt att hoppa runt på en skranglig hökärra genom stan med alla fina klasskompisar :P

• Lisaa87
    Elin 885 skrev 2013-02-17 14:30:13 följande:
    vi hade ingen studentbal.
    det var jag och en kompis som delade på raggarbilen, den kostade ändå 6000kr så våra föräldrar betalade hälften var, dvs 3000kr per familj. hutlösa pengar egentligen.
    Dyrt! En i vår klass fixade flaket så det var gratis =)
    Mössan kostade cirka 300, klänningen 500. Tog ett par gamla skor. Jag är ganska snål av mig och gillar inte att lägga pengar på sånt :P
    Tycker det är sån press att man måste ha en mössa för 1000 kr och en klänning för 3000. Helst ska man gå till frisör och stylist och fixa hår och smink. Blir mycket pengar för familjen.
  • Lisaa87
    Anonym (Student) skrev 2013-02-21 23:40:00 följande:
    Snälla, lägg ut bild! Skulle uppskatta det väldigt mycket! Jag tycker det ser helt ok/fint ut men alla i min närhet är spektiska till det... De säger främst att det ser superbilligt ut och dessutom väldigt fult. Jag tycker inte alls det är så fult sm de beskriver det :( har googlat på bilder och inte ändrat åsikt... Tycker dock det är mer passande med annat material än just plast som sitter ihop med mössan men frågan om det är fult med plastskärm eller inte, är ju en fråga som jag personligen vill besvara med ett Nej

Men lägg gärna ut en bild så fort som möjligt! :D 
    Tänkte ta en ny bild på mössan, men hittade inte min kameraladdare och har ingen smartphone. Så det får bli en gammal bild :P Inte världens bästa bild tyvärr :P

Men hittade denna bild på google så du kan se lite bättre

Tycker att min mössa var snygg i alla fall, bryr mig inte om att det blir blankt när man fotar. Värt 300 kr  =) I min klass hade alla platsskärm, vet inte ens om det fanns andra alternativ då :P
Svar på tråden Studentmössan