• Anonym (Nyfiken)

Bisexuella - känner ni att ni missar något?

Detta är kanske en löjlig fråga, men är ärligt ställd!

Ni som är bisexuella och är i ett fast och monogamt förhållande med en person -  kan ni ibland känna det som att ni "offrar" den ena sidan av er sexualitet (i brist på bättre uttryck)?

Jag menar absolut inte att "bisexuella tänder på alla hela tiden", som många fördomsfulla människor gärna säger. Men när allt kommer omkring är ju själva basen i bisexualitet att man attraheras sexuellt av både kvinnor och män.  Och om man då är i ett fast förhållande med en man eller kvinna och uteslutande har sex med honom eller henne, kan ni känna att hur bra han eller hon än är räcker inte det? En och samma kropp kan ju inte "erbjuda" allt ni dras till/tänder på/vill ha.

Hoppas frågan inte är konstigt formulerad eller så! 

• Svar på tråden Bisexuella - känner ni att ni missar något?
  • Nyfiken gul

nja alltså jag blir ju kär i personen - inte könet. 

Jag är gift och har beslutat mig för att leva med min make. Det gör inte att jag missar något annat.

Samma med ett vanligt heteroförhållande,  många anser ju att man missar en massa dejter o sex bara för att man håller sig till sin enda partner...

könet har alltså inget med saken att göra. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • paret

Då vi båda är bs så kan det lösas med partträffar med andra bs.
    Men visst, vår respektive kan inte uppfylla allt
    Men samtidigt så, även i hetrorelationer kan ingen vara perfekt för den andra, tror nog att alla nån gång tänker vad jag är sugen på detta men min partner vill inte.

• Muppen0226
    Anonym (Nyfiken) skrev 2013-02-17 17:39:14 följande:
    Detta är kanske en löjlig fråga, men är ärligt ställd!

Ni som är bisexuella och är i ett fast och monogamt förhållande med en person -  kan ni ibland känna det som att ni "offrar" den ena sidan av er sexualitet (i brist på bättre uttryck)?

Jag menar absolut inte att "bisexuella tänder på alla hela tiden", som många fördomsfulla människor gärna säger. Men när allt kommer omkring är ju själva basen i bisexualitet att man attraheras sexuellt av både kvinnor och män.  Och om man då är i ett fast förhållande med en man eller kvinna och uteslutande har sex med honom eller henne, kan ni känna att hur bra han eller hon än är räcker inte det? En och samma kropp kan ju inte "erbjuda" allt ni dras till/tänder på/vill ha.

Hoppas frågan inte är konstigt formulerad eller så! 

Nej än så länge har jag inte känt något sådant.
  • Anonym (Nyfiken)
    paret skrev 2013-02-17 18:23:09 följande:
    Då vi båda är bs så kan det lösas med partträffar med andra bs.
    Javisst, men min fråga var riktad till bisexuella som lever i monogama förhållanden och inte har sex med någon annan än sin partner. Det vill säga, de har bara sex med en man ELLER en kvinna.
  • Anonym (Nyfiken)
    Nyfiken gul skrev 2013-02-17 17:43:13 följande:
    nja alltså jag blir ju kär i personen - inte könet. 

könet har alltså inget med saken att göra. 
    Men alltså, könet har väl i allra högsta grad med sexet och förhållandet att göra, oavsett vilken sexuell läggning/identifiering man har? ALLA människor blir ju kära i en person och inte i könet, oavsett om man är hetero, bi eller homo. Men man tänder inte automatiskt på en person oavsett hur fantastisk personlighet denne än må ha. Och man kan naturligtvis också tända hur mycket som helst på en person utan att känna någonting annat inför denne som person. 

Jag tvivlar inte en sekund på att bisexuella älskar sin partner och inte vill ha någon annan ur den synvinkeln. Men eftersom man som bisexuell tänder på både män kvinnor var min fråga om man ibland saknar sex med någon av motsatt kön än din partner har. Detta skulle ju inte på något sätt förändra det faktum att man blev kär i partners personlighet.
  • Nyfiken gul
    Anonym (Nyfiken) skrev 2013-02-17 21:29:15 följande:
    Men alltså, könet har väl i allra högsta grad med sexet och förhållandet att göra, oavsett vilken sexuell läggning/identifiering man har? ALLA människor blir ju kära i en person och inte i könet, oavsett om man är hetero, bi eller homo. Men man tänder inte automatiskt på en person oavsett hur fantastisk personlighet denne än må ha. Och man kan naturligtvis också tända hur mycket som helst på en person utan att känna någonting annat inför denne som person. 

Jag tvivlar inte en sekund på att bisexuella älskar sin partner och inte vill ha någon annan ur den synvinkeln. Men eftersom man som bisexuell tänder på både män kvinnor var min fråga om man ibland saknar sex med någon av motsatt kön än din partner har. Detta skulle ju inte på något sätt förändra det faktum att man blev kär i partners personlighet.
    alltså jag är kär i min partner och tänder på honom, det gör inte automatiskt att jag saknar att tända på en tjej. 

har jag känt att något saknas har nog inte mitt förhållande varit det jag hoppats på.  så känner i alla fall JAG.  
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym

Ja. JA! För mig är kvinnor en sak, män en annan, och jag skulle vilja få tillgång till båda. Men vill inte vara otrogen. Får inte ihop det i verkligheten:-/

• elyse

Nej, om jag kände att jag saknade något så skulle jag inte leva i en monogam relation. 

Svar på tråden Bisexuella - känner ni att ni missar något?