• snäckan90

Kär i en heroinist.

Ja precis som rubriken säger så är jag kär i en heroinist. Han är nykter sedan 7 månader tillbaka men det är ju ingen försäkring om att han kommer vara nykter imorgon. Jag har själv aldrig provat något så har ingen erfarenhet om att ta droger. Nu till själva frågan, denna killen har jag känt i 4 månaders tid, han är helt underbar men ibland kommer det fram konstiga sidor som är väldigt obehagliga att se, han är inte aggressiv eller något sånt men han blir bara iskall och nedstämd. Är det någon som är nykter heroinist som har en fungerande relation och lever tillsammans eller är detta dömt och misslyckat? Hur ska man vara om man lever tillsammans med en nykter narkoman? Tips? 

• Svar på tråden Kär i en heroinist.
  • byggsmededen

Mitt enda råd till dej är att ta avstånd och glömma av honom. Jag är gift med en heroinist/benzomissbrukare. hon har tagit ett återfall på benzo och alkohol och jag är mitt i ett levande helvete, jag lipar ihjäl mej och är så otroligt maktlös så jag vet inte var jag ska ta vägen. Jag menar inte att det inte kan gå men sannolikheten är OTROLIGT liten, all statistik pekar åt ett negativt håll när det kommer till just heroin och benzo. Inled för din egen skull inte ett förhållande, skaffa absolut inga barn. Ta avstånd på ett värdigt sätt. Jag lovar att skiter det sej så är det under inga omständigheter värt det. Jag talar av egen erfarenhet, som gift med en heroinist och som missbrukare själv, andra droger dock och nykter sen 2 och ett halvt år tillbaka. Du kommer att ångra dej och det kommer att bli ett psykiskt helvete att bli fri om och när det skiter sej. vilket jag tyvär tror att det kommer att göra förr eller senare. Lycka till.

• snäckan90

Gillar att du kan vara så ärlig. Jo men det är ju det att ibland känner jag att missbrukaren i honom är alldeles för stark , det kommer fram sidor hos honom som jag inte kan lägga åt sidan. Det är redan väldigt svårt, han kör redan psykiska spel med mig känner jag vilket gör att man känner sig osäker. Tack för svaret !

• snäckan90

puff                                                                                       

• Jonkprincess

Gumman, är själv ex heroinist (tjej) och jag tror inte han menar något illa...jag förstår exakt vad du menar med hans beteende! Jag brukar känna att jag är så själv ibland.

Om ni är nära skulle jag föreslå att du stöttar (om du kan/orkar) annars tror jag ändå han klarar sig rätt bra själv..han har ju trots allt varit jonkare, det är nog det svåraste man kan göra i livet! Pöjken lever nog bara lite olyckligt...kroppen börjar ju trots allt tro att heroinet är en del av kroppen...är nästan som att få sin arm amputerad att sluta med heroin om man verkligen är beroende..

Svar på tråden Kär i en heroinist.