• Majsan93

Hjälp med cv och personligt brev!

Hej! Ska söka jobb på Jysk och skulle vilja ha hjälp med mitt cv och personliga brev. Har ni några tips?

Här är mitt personliga brev:

''Efter ett antal år med studier vill jag nu komma in i arbetsmarknaden. Jag är en person som gillar nya utmaningar och ser alltid fram emot att göra något nytt. Jag skulle passa i detta yrke eftersom jag tycker om att möta människor och är bra på att kommunicera. Personer som träffar mig ser mig som en glad och social person och på det sättet vill jag att kunderna ser mig. Jag har alltid haft ett intresse av att få människor att känna sig nöjda när de vill få svar på något och det jag framförallt tycker är utmanande och roligt med butiksjobb är att man får kontakt med så mycket olika människor. 

På fritiden tycker jag om att spendera min lediga tid med vänner och familj men även träna, resa och att ha kul.

Ser fram emot ett personligt möte för att kunna presentera mig närmare.

Med vänlig hälsning''

Vill lägga till något med varför just jag är bra på att kommunicera och tycker om att möta nya människor osv men vet inte hur. Har inte någon arbetslivserfarenhet heller men det behöver väl inte alltid handla om vad man har jobbat med utan vad man har för personlighet, eller hur?
  • Svar på tråden Hjälp med cv och personligt brev!
  • Archandra

Jag tycker att det brev känns som att dussinbrev som skulle kunna skickas till i princip vilken arbetsgivare som helst. Jag hade försökt berätta varför jag skulle vara perfekt just för Jysk. Om påståendet är att jag är bra på att kommunicera skulle jag försöka ge påtagliga exempel på när mina kommunikationsförmågor har testats och hur bra det gick då. Försök alltså göra brevet mer specifikt.

Svar på tråden Hjälp med cv och personligt brev!