Betalningsskyldig utan anledning! Vad fan gör jag???
Jag tar det från början! För lite mer än ett år sedan blev jag medlem på ett gym där det varje månad skulle dras 300 kronor via autogiro. Medlemskapet tecknades årsvis och när jag varit medlem i ett år ville jag säga upp medlemskapet. Det stod på hemsidan att man skulle skriva ett brev där jag förklarade mitt ärende samt underskrift och personnummer/medlemsnummer. Efter detta fortsattes pengar att dras från mitt konto och jag mailade då huvudkontoret och de sa att jag skulle gå till receptionen på mitt lokala gym och höra efter om jag kunde säga upp medlemskapet där. Sagt och gjort, jag och sambon gick dit och enligt tjejen vid disken var det inge problem. Hon knappade lite på datorn och sa att hon sagt upp mitt medlemskap. Efter en tid gick jag in på min kontohistorik och då har det dragits 600 kronor från kontot fast jag inte är medlem. Jag försökte ringa och maila huvudkontoret men fick aldrig svar och i juletid glömdes detta bort. Idag får jag en faktura på 1000 kronor från kredithanterarna och den ska betalas inom 5 dagar annars går det till inkasso. Jag ringer genast upp mitt lokala gym pch berättar allt. Hon tittar på datorn och säger att hon inte ser att jag sagt upp mitt medlemskap. Hon säger att det egentligen ska göras skriftligt och jag säger att jag faktiskt gjort det men att huvudkontoret inte gett någon respons. Jag ska alltså betala sammanlagt 1600 kronor för ett medlemskap som jag sagt upp, men det finns inget registrerat. Vad fasen gör jag för att slippa den nya fakturan och kanske få tillbaka mina redan betalade 600 kronor?? Mailen jag skickade finns typiskt nog inte kvar i min dator, det enda bevis jag har är min sambo som är vittne på att jag gick dit och sa upp det.