• Hjelm

Namnlek - vad tycker du?

Säg vad du tycker om det senaste namnet, och ange sedan ett nytt namn som nästa får säga sin mening om!

Jag börjar med dagens namnsdagsbarn:

Frida 

• Svar på tråden Namnlek - vad tycker du?
  • Pimpinellan

Nja,sådär småsött ibland,beror mer på unge tycker jag! Men inte fult,absolut inte.

Konrad? (hette mormorsfar)

• Border
    Pimpinellan skrev 2013-03-01 14:28:55 följande:
    Nja,sådär småsött ibland,beror mer på unge tycker jag! Men inte fult,absolut inte.

Konrad? (hette mormorsfar)
    Konrad är ett hundnamn för mig  

Kristina 
  • Hjelm

Kristina är ett mycket vackert, klassiskt namn tycker jag. Dock är det ett väldigt "vuxet" namn för mig. Jag har svårt att se en liten flicka heta Kristina. Om jag själv hette Kristina skulle jag också vilja bli kallad för det, och inte Kicki, Tina etc.

Ett annat prinsessnamn, Estelle?

• Border
    Hjelm skrev 2013-03-01 16:37:05 följande:
    Kristina är ett mycket vackert, klassiskt namn tycker jag. Dock är det ett väldigt "vuxet" namn för mig. Jag har svårt att se en liten flicka heta Kristina. Om jag själv hette Kristina skulle jag också vilja bli kallad för det, och inte Kicki, Tina etc.

Ett annat prinsessnamn, Estelle?
    Jag älskar namnet Estelle!

Lennart 
  • Hjelm

Jag tycker väldigt mycket om Lennart, säkert för att min älskade morfar heter så :) Om jag någon gång får en son funderar jag på att namnge honom Leonard, som en variant på Lennart.

Finn

• Hjelm

evelinaeee, du får också ett svar såklart!

Edgar är ingen favorit, låter lite för gubbigt för mig (och så tänker jag mest på skurken i Aristocats!)

• Border
    Hjelm skrev 2013-03-01 16:45:24 följande:
    Jag tycker väldigt mycket om Lennart, säkert för att min älskade morfar heter så :) Om jag någon gång får en son funderar jag på att namnge honom Leonard, som en variant på Lennart.

Finn
    Jag gillar Finn, sonen älskar det namnet (för att en av bilarna i Cars 2 heter så).

Regina 
  • Hjelm

Regina är helt okej!

Christoffer

• Border
    Hjelm skrev 2013-03-01 17:39:47 följande:
    Regina är helt okej!

Christoffer
    Njae... Ett av mina ex heter så, och han var psykopat. Dock påminner namnet mig numera mer om Herr Silferbielke i den senaste boken jag läste och jag tycker om den karaktären trots att han är en psykopatisk seriemördare.

Mia 
Svar på tråden Namnlek - vad tycker du?