Smärta i mage nattetid.
Kan det vara växtvärk? du kan prova att köpa ett sånt stödbälte som går upp över magen, så att du får lite "hjälp att hålla den på plats" kan kännas skönt om magen känns tung o öm
Kan det vara växtvärk? du kan prova att köpa ett sånt stödbälte som går upp över magen, så att du får lite "hjälp att hålla den på plats" kan kännas skönt om magen känns tung o öm
Det som gör ont kan vara liggamenten. det är som gummiband som håller livmodern på plats, när man är gravid så töja dessa ut och det kan vara riktigt smärtsamt. Orättvist att du kan känna bebis så väl. Jag känner min men inte utanpå magen, men men det kommer ju så småningom. Har du någon gravidkudde? det kan vara skönt som stöd på natten.
Gravidkudden är som en polkagriskäpp i formen så man kan lägga den mellan knäna och så räcker den hela väden upp till bröstet så man får stöd för hela magen. googla det så får du säkert upp nån bra bild.
Jag är i v.20 nu och har lyckats känna liten utanpå magen två gånger men det gäller ju att veta var den tänker sparka o vara berädd ;)
Ja jag längtar verkligen, Kommer ihåg hur tidigt jag kunde känna de andra men inte i vilken vecka jag kunder känna utanpå. Vet iaf att att jag har moderkakan i bakvägg och delvis i "taket" så det borde ju komma snart.
oj man brukar ju inte alls känna så tidigt när man har den farm till. Jag känner ju dock inte mycket alls uppåt utan mest långt ner i magen
Ja tränad är inte jag heller men vandrar mellan att väga 57-85 som inte gravid. Har problem med ätstörningar och enda gången det är riktigt bra är när jag är gravid så nu har jag nog ganska mycket hull ;)
Jag har bullimi med extrem viktfobi samt perioder av svält. De får inte kalla det för annorexi på mig för jag väger för mycket ;) Jag tror att jag lider mer av det när jag mår bättre än när jag är riktigt dålig, då är jag inte medveten om det och tycker mest att allt är toppen. Det är nog värst för de som finns runtomkring. De där kg de kan komma smygande helt utan att man märker det. Med första gick jag upp 24kg och med andar 17kg nu är jag i v.21 och har bara gått upp ett kg, så hoppas att det inte ska bli så jätte mycket denna gången, eftersom det gärna blir att jag får panik när jag ska bli av med alla extrakilon.Brukar sluta med att jag svälter och går ner allderleds för mycket. Har du haft svårt att bli av med din extrakilon?
Försök att äta halva tallriken grönsaker så brukar det gå hyfsat bra. Jag mådde också jätte dåligt i början o åt dåligt denna gång, men jag gick upp 4kg ändå sen när jag började äta o må bättre igen så gick jag ner tre kg och nu sista veckan har jag tappat 0,5 kg till så nu ligger jag på +0,5kg i v.21 så ska bli spännande att se vart detta slutar. Hur är det magen har du fortfarande ont?
Hur ofta kommer sd och hur länge sitter de i? Ett tipps är att vila mycket och gärma med en kudde under rumpan. Om du har mycket sd somm kommer regelbundet (mer eller mindre) så kan det påverka tappen. Du kanske skulle åka in och kolla upp det. Det är inget kul om man går med det för länge så att tappen blir allt för kort eller börjar öppna sig. (uch vad jag skräms) men det kan vara värt att kolla upp. viilken vecka är du i nu?
Jo jasg har läst lite om det, men de är inte alls regelbundna, utan kan ena stunden komma i massor, och ena stunden komma och gå lite som det vill... och de sitter i olika länge, men oftast sitter de väl i 20-30 sekunder...typ...tror jag... haha. det är jätteolika. Jo, jag borde väl kolla det, men tänker att jag ska hinna vänta till nästa bm besök i vecka 25. Är i vecka 22 nu, går över i vecka 23 på onsdag :)
de gör ju inte jätteont heller men det känns ju som liksom. som mensvärk, ibland mer i magen och ibland mer i ryggen. :/
Jaha då är jag med! nä åka 100 mil som nyförlöst är nog inte var kvinnas dröm! man kan ju minst sagt känna sig lite öm ner till ;) Men skönt att du kan plugga sista terminen på distans. Det känns ju inte kul att ta ett sabbats år när man har så lite kvar ju. Var det planerat att du skulle bli gravid eller hände det bara?