• Anonym (ARG!)

Gratis bukplastik? Fy fan!

FY FAN!

Jag blir skit provocerad av att de som gjort en GBP sedan ÄVEN ska ha en gratis bukplastik.

De har varit slöa och lata och tyckt synd om sig, inte kunnat behärska sig och för att det är så himla synd om dem får de en GBP. Efter det ska det gnällas över att de har för mkt lös hud. (Ja, vad fan trodde du)
    Jaha, kvittrar landstinget, då ska du få en bukplastik också. Det har du ju verkligen förtjänat när du inte ens lyckas sluta äta själv!

Själv har jag flertalet gånger sökt hjälp då jag har diastasis recti.   Jag har ingen bukmuskulatur som jag kan använda, vilket leder till svåra ryggproblem samt att det känns som jag har ett stort hål rakt in i magen. Tror någon att jag får hjälp?

Nej, det är inget som landstinget "kostar på." Att träning är omöjligt och att man blir sjukskriven pga inflammationer i ryggen bryr de sig inte ett skit om.    

Jag skiter fullständigt i VARFÖR ni GBP-patienter   opererade er, om det inte var "en dans på rosor" eller varför ni inte kunde sluta äta!
    I mina ögon är JAG värd en op för att jag ska fungera i arbetslivet så väl som på fritiden.

NI kunde ha tagit er i kragen och slutat äta. JAG kan inte påverka min situation. VARFÖR är det så enkelt för er?

Ja, jag är bitter och förbannad!   

• Svar på tråden Gratis bukplastik? Fy fan!
  • listo

Är det inte i själva verket ganska få GBP-opererade som får bukplastik bekostad av landstinget?
    De pratade om det på radio för nån vecka sedan, och det är i regel bara om man har hyfsat svåra medicinska problem av överskottshuden (som t.ex. återkommande svamp eller liknande) som det ens övervägs. De flesta får betala bukplastik helt själva.

• Anonym (ARG!)

Det verkar som om det räcker med att man har 4 cm överhäng. Och det är klart man har om man har gått ner 100 kg på 1 vecka.

• listo

Det är kanske lite olika i olika landsting, men i reportaget på radio var det helt solklart att det inte handlade om att det räcker med några vissa centimetrars överhäng utan att det måste finnas andra problem med i bilden också.

• Anonym
    Anonym (ARG!) skrev 2013-02-18 21:49:25 följande:
    Det verkar som om det räcker med att man har 4 cm överhäng. Och det är klart man har om man har gått ner 100 kg på 1 vecka.
    Finns inget landsting som godkänner enbart 4 cm häng vad jag vet. Är snarare extremt svårt att få det godkänt och får enbart vara hud som hänger och inget fett alls typ...
  • listo

För övrigt är det väl inte heller så att dina chanser till operation ökar särskilt mycket för att en eller annan tjockis bantar på egen hand och inte blir opererad? Det är knappast så att din operation är avhängig av någons GBP

• Anonym (ARG!)
    listoplisto skrev 2013-02-18 21:53:42 följande:
    För övrigt är det väl inte heller så att dina chanser till operation ökar särskilt mycket för att en eller annan tjockis bantar på egen hand och inte blir opererad? Det är knappast så att din operation är avhängig av någons GBP
    Jag är inte så säker på det. Det är så jävla trendigt att göra GBP nu och landstingen gör väl antagligen någon hemlig studie på detta. Såg något om det för ett tag sedan, där de vill se vad som händer med GBP opererade om sisådär 50 år. Om de öht överlever, eller svälter ihjäl på ålderns höst. Operationen utförs oftast på relativt unga människor och om ca 50 år är de 75-90 år....

Antar att något/några andra får stå tillbaka pga denna trend.  
  • SaraUnderbara

Vad har du för storlek på din delning av musklerna?
    Jag själv har samma problem, ett stort hål in i magen mer eller mindre .. vilket gör mig extremt svullen stundvis.
    Men ingen operation här inte .. :( Får bli när jag får råd att bekosta den själv.
    För tydligen är detta ENBART kosmetiskt enligt kirurgen jag pratade med.   

• Anonym (ARG!)

Min läkare mätte 5 cm när jag låg på rygg och gjorde en halv situp. Alltså är den minst dubblet så stor i upprätt avslappnat tillstånd.

MY AS att det är kosmetiskt! Det vet de så väl! Tex så ska man ha ett visst buktryck som håller allt på plats i magen. Det har INTE vi!

Jag vill bara ha en kropp som fungerar, jag skiter i hur det ser ut! De får sprätta upp mig på längden och bredden om de vill! 

• Anonym (ARG!)

På 70-talet sydde de i hop magmusklerna samtidigt som de gjorde KS. För att de brydde sig om patienten de hade framför sig!

• jashrinah

jag tycker jag borde få en op för mina tår med ! men nej nej , det är ju tydligen mitt eget fel att jag har missbildade fötter -_-

Svar på tråden Gratis bukplastik? Fy fan!