Inlägg från: Greifing |Visa alla inlägg
  • Greifing

Nan1 - Nan2 = Så förvirrad!!

Hej! 

Jag började ge min dotter ersättning för 2 veckor sedan, hon blev igår 6 månader gammal.
    Jag har gett NAN1 men NAN2 är från 6 månader så jag tänkte att den köper jag nu då hon som sagt är 6 månader. Men efter mer noggrann läsning så står det att man inte ska använda NAN2 som ersättning för bröstmjölk och att det är tillskottsnäring? Vad menas med det?

Jag är förvirrad..

• Svar på tråden Nan1 - Nan2 = Så förvirrad!!
  • Greifing

Okej ! Hon har inte börjat ätit hela mål än. Hon äter en halv portion gröt på kvällen. Smakar sedan bara lite mat under dagen..

Kan jag blanda nan1 och nan2 kanske eller bara köra nan1 tills hon börja ätit mer mat? 

• Greifing
    Notperfect skrev 2013-02-18 21:58:55 följande:
    Du kan säkert blanda men ingen idé att stressa på nan 2 om hon fortfarande äter ersättning till de flesta målen.. När hon sedan börjar äta hela portioner då kan du köpa nan 2.

Tycker jag då.. Men alla gör ju som de själva vill såklart Glad
    Låter väldigt vettigt Ska återgå till nan1 tills hon börja äta mer mål Nan2 får stå på hyllan ett tag! Tusen tack för svaret. Nu kan jag andas igen
  • Greifing

Ska man introducera mer av havregryn och mild havrevälling än att ge mat/ersättning?

Är det dessa metaller du pratar om, som dom hittade i gröt/välling?

Jag har aldrig hört nått om att det är gifter i ersättningen? :-O 

Svar på tråden Nan1 - Nan2 = Så förvirrad!!