• JohanGöteborg

Barnvagn för trappor, grus, kullar, snö och mellanstor bil

Hej!

Sambon och jag bor i Göteborg, på en kulle inte helt otippat. Vi har grusgång till huset och en trappa till ytterdörren. Och sen ytterligare en trappa till vårt våningsplan. På vintern är det sådär med snöröjning och is i stan. Vi har en Ford Focus kombi.

Vi ska gå till en butik och prova barnvagnar men det skulle vara trevligt med förkunskap innan dess. Har ni tips på en barnvagn som kan passa oss? Tack!

• Svar på tråden Barnvagn för trappor, grus, kullar, snö och mellanstor bil
  • Alby

Vi har det ungefär likadant och vi har en emmaljunga edge duo combi som vi är nöjda med.

• NLAL

Alby: Har själv tänkt köpa en sån du har. Är du nöjd med den? Något negativt? Skulle du även kunna göra mig en tjänst? Ska nämligen göra egen leksaks"lina" till vagnen och undrar hur bred sufletten är? Alltså öppningen. Har försökt googla men hittar inte det måttet... :(

• Alby

Nlal: jag är väldigt nöjd, det enda negativa är att det kan komma snö på bottenhyllan under liggdelen. Visst jag mäter imorgon, om jag skulle glömma så får du gärna puffa upp tråden, har blivit väldigt glömsk sen dottern kom :)

• Demmpa

Se till att skaffa "månhjul", breda nästan helt platt yta, så stora som möjligt.

Ju bredare hjulen är desto lättare rullar dom på snö/grus/sand.

Om du tänker gå i skog/snårigt så skippa lufthjulen.

• MeJustMe

Vi har en Emmaljunga Edge Duo, den är kanon när man är ute och går. Osmidig i affärer och med liggdelen tog vagnen upp HELA bagageutrymmet i våran V70.... Tar mindre plats med sittdelen, med den tar ändå väldigt mycket plats.
    Men för att gå i både snö, grus och skog kan jag inte tänka mig att det finns nån bättre vagn :) 

• NLAL

Alby: Tack för svar! :) Ja, jag ska påminna dig att mäta, gud, tack! :))

• JohanGöteborg

Tack för hjälpen! Efter ett besök i butiken har vi troligtvis bestämt oss för en Brio Smile. Lätt att fälla ihop och förvara och tydligen bra att köra på grus och i snö.

Svar på tråden Barnvagn för trappor, grus, kullar, snö och mellanstor bil