• Anonym (..)

vad gör man när man inte orkar leva längre?

hur ska man orka morgondagen när man känner att man inte orkar längre? allt är bara mörkt, mörkt, mörkt. Tänker dagligen att orken börjar ta slut och att det inte går längre.

Har inga vänner, allt bara lägger sig på hög. Dåliga beskeden avlöser varandra och jag bara orkar inte finnas.

Vad fan ska jag göra?

• Svar på tråden vad gör man när man inte orkar leva längre?
  • Emmi27

Sök hjälp, boka en tid på VC och berätta hur du mår tycker jag

• Anonym

... Man kämpar. En dag kommer det bli bättre. Tro det eller ej.Solig 

Är i samma sits som dig. Jag behandlas dock på BUP, behandlas du på något vis? 

• Nina 073

Men snälla du, vad e det som hänt som får dig att känna så hör just nu??

• Anonym (..)

Jag har vart på vc, men dom hjälper ju ingenting. Dom blir ju nervösa så fort man säger något om psykisk ohälsa.

Jag känner mig helt ensam, alla mina vänner jag hade en gång i tiden finns inte kvar. Jag har ingen släkt. Finns ingen mening med någonting, finns ingen glädje.

Ser inget ljus i den här tunneln.

• MLB

sjalvmordsupplysningen.se/ Dom har en chatt vardag kvällar där man kan chatta med volontärer och ett forum som är öppet 24/7. Och om det blir akut så ringer man akutpsyk.

• Dragonkrydda
    Anonym (..) skrev 2013-02-19 01:29:06 följande:
    Jag har vart på vc, men dom hjälper ju ingenting. Dom blir ju nervösa så fort man säger något om psykisk ohälsa.

Jag känner mig helt ensam, alla mina vänner jag hade en gång i tiden finns inte kvar. Jag har ingen släkt. Finns ingen mening med någonting, finns ingen glädje.

Ser inget ljus i den här tunneln.
    Hej.
    Hur bisarrt det än kan låta, så finns det en sol bortanför varje moln. För varje sekund som du orkar, så kommer du också en sekund närmare att få må bra igen. Och tiden stannar aldrig, även de tyngsta dagarna går tiden om än långsamt.
    Att vara ensam i allt måste vara otroligt tungt. Du kanske kan försöka ta kontakt med jourhavande präst? Jag vet en del som har tyckt att det hjälpt. Eller psykakuten kanske? Det borde finnas i din närhet.
  • Anonym (abcd)

Jag vet att det kan låta banalt, men för mig hjälpte det att skriva listor över vad jag ville med mitt liv - alltså hur jag ville att min framtid skulle se ut om jag fick bestämma. Sen skrev jag en lista över det som jag tyckte var bra med mitt liv. En sak var t ex att jag hade en tv där jag kunde titta på komedier (hjälpte faktiskt mig, även om man tar små, små steg i taget i början, men att titta på tv-program och höra skratt var en sorts tröst).

Denna period av mitt liv ligger bakom mig nu (snart 25 år sedan det hände) och även om jag haft perioder då jag mått sämre så har jag aldrig trillat ner i det svarta hålet igen - inte ens i närheten.  

Svar på tråden vad gör man när man inte orkar leva längre?