• sisss1234

Recept på gröt :)

Hej alla!
    Vill gärna ha recept på gröt/välling som man gör med majsmjöl eller rismjöl ?
    Så snälla dela med er med era bästa recept och även om ni vet någon god puré man kan göra själv till gröten!:)

• Svar på tråden Recept på gröt :)
  • juliaannaeva

Pure är ju bara att koka någon frukt eller tex. Katrinplommon o sen passera. Jag kokar all fruktpure själv.
    Köper även hem mango som jag låter ligga o mogna hemma o sen passerar. Mycket billigare än att köpa massa burkar

• sisss1234

Ja tack:) brukar också göra med katrinplommon. Mangon låter ju spännande, kokar du den sen när den mognat eller mosar du bara den då? Ja och så vet man vad som är i maten plus att det blir mycket billigare..

Min lilla tjej spyr när vi gett henne burkmat:(

• Fridayyy

Men äter hon inte annan mat istället för burkmat då? Äter hon färdiggröt?

• sisss1234

Nej hon äter inte annan mat:/ hon reagerar jätte mycket på all burkmat och alla gluten produkter. Vi ska till läkaren idag pch kolla upp allergier.

Men majsmjöl och rismjöl reagerar hon inte på när hon äter det. Men tycker inte risgröten får en bra konsistens. Och har också hört att man kan göra välling på det...

• juliaannaeva

Jag köper en mango o sen lägger jag den på fönsterbrädan hemma så den får mogna i typ en vecka så den är mosig. Sen passerar ja den bara med atavmixern men man kan ju köpa frusna mangobitar o bara mosa också

Svar på tråden Recept på gröt :)