• Anonym (frågande)

Fråga till er som hade svårt att bli gravida, men tillslut blev det...

Hur lång tid tog det sammanlagt?

Blev ni gravida naturligt eller vida hjälp?

Har ni ett barn eller syskon idag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-19 12:27
    Menar givetvis via och inte vida

• Svar på tråden Fråga till er som hade svårt att bli gravida, men tillslut blev det...
  • Frontline
    Hur lång tid tog det sammanlagt? 4 år innan första kom.

Blev ni gravida naturligt eller vida hjälp? Via hjälp tog sig på första försöket.

Har ni ett barn eller syskon idag? Vi har 3 barn idag och syskonen tog sig naturligt fast vi gjorde 2 IVF innan och skulle påbörja ett tredje när det vart ett plus, så nu har vi 3 barn mellan 8 månader och 5½ år
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (d)

Det tog 4 år sammanlagt för att få ett levande barn. Det tog 2,5 år till första IVF:n som misslyckades, men jag blev spontant gravid månaden efter i väntan på FET. Det barnet dog i magen när jag var i v 23. Tre månader senare var jag spontant gravid igen och knappt ett år efter förlusten av första barnet föddes en flicka.
    Inga syskon planeras om det inte blir en spontan graviditet igen. Det är nog knappast troligt då det har gått 2,5 år. Vi orkar inte planera och bli besvikna igen. Vi har det bra som vi har det vi tre, men ibland tänker jag på att ett syskon vore trevligt för dottern, men det får bli som det blir.

• Anonym (Maj)

Försökt i tre år själva. sökte hjälp. Fick insemination efter drygt ett år med hormontabletter. Bingo på första försöket och 3 år senare bingo på det andra försöket. Då hade vi provat på egen hand i tre månader. Är en dotter och son och är mer än nöjda.

• Anonym (frågande)

Tack för att ni delar med er! Behöver lite hopp.

Beklagar vad som hände ditt barn i magen "Anonym D" . {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (S)

Det tog oss 2 år att bli gravida med barnet jag väntar nu. Det kom lite som en chock att det inte ville ta sig eftersom jag har barn sedan innan. Hade tänkt söka hjälp vid årsskiftet, men hann bli gravid i december på egen hand. Nu hoppas jag bara att det vill sig hela tiden ut!

• Anonym (d)
    Anonym (frågande) skrev 2013-02-19 12:28:47 följande:
    Tack för att ni delar med er! Behöver lite hopp.

Beklagar vad som hände ditt barn i magen "Anonym D" . {#emotions_dlg.flower}

Troligtvis en kromosomavvikelse då de hittade en balanserad translokation på mig. Det blir en obalanserad translokation om det nedärvs till barnet och i mitt fall så är den avvikelsen inte förenlig med liv.

Hur länge har ni försökt TS?  
  • Anonym (frågande)
    Anonym (d) skrev 2013-02-19 12:33:02 följande:

Troligtvis en kromosomavvikelse då de hittade en balanserad translokation på mig. Det blir en obalanserad translokation om det nedärvs till barnet och i mitt fall så är den avvikelsen inte förenlig med liv.

Hur länge har ni försökt TS?  
    Ok, jag förstår

I snart 2 år, inga fel hittade på oss och det blir IVF om vi inte lyckas snart.
  • Anonym (d)

Jag tror att ni har ganska goda chanser med IVF. Om det inte hittas några fel så är det ofta bara lite hjälp på traven som behövs För oss kändes det som att det var själva IVF-behandlingen som gav hjälp på traven eftersom jag blev spontant gravid två gånger inom ett år efter misslyckad behandling.

• Anonym (frågande)
    Anonym (d) skrev 2013-02-19 12:42:38 följande:
    Jag tror att ni har ganska goda chanser med IVF. Om det inte hittas några fel så är det ofta bara lite hjälp på traven som behövs För oss kändes det som att det var själva IVF-behandlingen som gav hjälp på traven eftersom jag blev spontant gravid två gånger inom ett år efter misslyckad behandling.
    Man får hoppas det är så Det känns lite frustrerande att de inte hittar något fel att behandla heller så att säga, ibland kan man känna det vore enklare att veta ifall det var något fel. Nu när allt ser bra ut undrar man ju vad problemet är att det inte vill ta sig. Men får hoppas det blir som för er
  • Anonym (frågande)

fler historier?

Svar på tråden Fråga till er som hade svårt att bli gravida, men tillslut blev det...