Inlägg från: Mamma201307 |Visa alla inlägg
  • Mamma201307

Babyutrustning vid Socbidrag???

Nu har ja inte läst hela tråden, men fattar inte vad det är som är så äckligt med begagnat....
    Jag är gift med min make, men vi köper inte allt nytt trots att vi har råd. Är gravid nu och änsålänge har det inte kostat en förmögenhet. Köpt vit spjälsäng i nyskick för 300 kr ( kostat ca 1500) , vitt skötbord/hylla i
    Nyskick 400 kr (nypris över 1000 kr) , Babyskydd i nyskick 350 kr, badbalja plus sittdel till bebisen fick jag gratis av en vän, även detta i nyskick.
    Blocket har supermånga fina grejjer till en bråkdel av nypriset, !
    Fyndat även kläder på tradera... Märken som molo , lipfish, pop, villervalla , allt i toppenskick och för några enstaka kronor bara. Det som är bra är att man spar pengar och kläderna är tvättade och mjuka för lilla bebisen. Har säkerligen kläder för många tusenlappar men som jag bara betalt nån hundralapp för :) då känner jag mej glad å nöjd iaf!

• Mamma201307

Å som så många andra sagt .... Går man på bidrag så får man rätta sig efter det, var glad att dom hjälper dig istället. Bebisen mår inte dåligt om den sover i en fin begagnad säng.
    Man kan inte vara så kräsen som du verkar vara..., tycker bara det är idiotiskt.
    Lägg hellre pengar på något nytt när barnet är lite äldre och förstår !

• Mamma201307

Jag har växt upp med ärvda, begagnade kläder, inget överflöd och jag lever å mår bra.
    Tycker det är bra med begagnat, fina grejjer som återanvänds är väl toppen :)
    Heller köpa begagnat fint och få allt det bebisen behöver än att vara kräsen och köp bara en eller två grejjer bara för man MÅSTE ha nytt. När man inte har obegränsat med pengar får man tänka efter två gånger.
    Som jag skrev innan så lider inte bebisen . Satsa på nya grejjer när barnet är större om det är viktigt!

Svar på tråden Babyutrustning vid Socbidrag???